לקסוס ES 350חברת J.D Power מפרסמת את סקר "האיכות הראשונית" (Initial Quality Survey, או IQS) שלה, שבודק כמות בעיות או תקלות לכל 100 מכוניות בתחילת תקופת הבעלות – 90 יום מהרכישה. המסקנה: למרות שהיצרניות מוסיפות טכנולוגיות חדשות, אביזרים ומערכות, מספר התקלות הולך ויורד. הממוצע בתעשייה (בשוק האמריקני) עומד השנה, 2012, על 102 תקלות לכל 100 מכוניות חדשות. זה נשמע הרבה, אבל למעשה מדובר בירידה של 5% ביחס לשנה שעברה.

הסקר מעלה מספר מסקנות נוספות, המצביעות על השיפור המתמיד במכוניות החדשות. למשל, 65% מהדגמים שנבדקו גם בשנה שעברה, הציגו גם השנה שיפור באיכות. דגמים שחודשו, רועננו או הוחלפו בחדשים הציגו שיפור ממוצע של 12% במספר הבעיות ביחס לדור או לגרסה אותם הם החליפו. 34 מהיצרניות שנבדקו הראו שיפור באיכות המכוניות ורק 5 יצרניות הידרדרו והציגו יותר בעיות ב-2012 ביחס ל-2011.

המצטיינת של השנה, ולמען האמת גם של השנה שעברה, היא לקסוס – עם 73 תקלות לכל 100 מכוניות חדשות. אחריה נמצאות יגואר, עם 75 תקלות, שהיא גם היצרנית שהציגה את השיפור הרב ביותר ביחס לשנה שעברה עם קפיצה של 20 מקומות בדירוג והפחתה של לא פחות מ-39 בעיות ל-100 מכוניות. פורשה, גם היא עם 75 תקלות ל-100 מכוניות חדשות, נצמדת ליגואר במקום השני. פיאט וסמארט, שהחלו פעילותן בארצות הברית רק לאחרונה ולא נכללו בסקר הקודם, הצטרפו היישר לתחתית הבאר עם 151 בעיות כל אחת, למרות שזה כנראה לא מוריד מההתלהבות של האמריקנים, שלאחרונה דיווחנו שרוצים לקנות יותר מכוניות אבארט ספורטיביות ממה שהמפעל מסוגל לייצר.
סקר J.D Power בארה
צילום: אתר J.D Power, יצרניות

פורד, שבחלוקה ליצרניות הגיעה למקום ה-27 והמאכזב עם 118 בעיות, הצליחה בחלוקה לקטגוריות לבלוט לטובה עם כמה דגמים – פורד מוסטנג בקטגוריית הספורטיביות, טאורוס במכוניות הסאלון ופיוז'ן במשפחתיות המנהלים. גם טויוטה, שהגיעה למקום ה-8 בסך הכל, כבשה מספר פסגות שבראשם טויוטה יאריס בקטגוריית הסופרמיני וטויוטה קורולה במשפחתיות הקומפקטיות.
דירוג דגמים לפי קטגוריות:
קטנות וסופרמיני: טויוטה יאריס, הונדה פיט (ג'אז אצלנו), מאזדה 2.
משפחתיות קומפקטיות: טויוטה קורולה, טויוטה פריוס, הונדה סיוויק.
ספוטיביות קטנות: מאזדה MX5, פולקסווגן איוס, סיון tC (נקראת גם טויוטה זלאס ואינה משווקת כאן).
ספורטיביות קטנות פרמיום: וולוו C70, מרצדס E-קלאס קופה/קבריולה.
משפחתיות מנהלים: שברולט מאליבו, פורד פיוז'ן, הונדה אקורד (דגם אמריקאי ותיקו בין כולן).
משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות: לקסוס ES 350 (טויוטה קאמרי), אקורה TL (הונדה אקורד אירופאית), לינקולן MKZ (חולקת פלטפורמה עם פורד פיוז'ן).
משפחתיות יוקרתיות: אינפיניטי M, לינקולן MKS (חולקת פלטפורמה עם פורד טאורוס), מרצדס E קלאס סדאן/סטיישן.
משפחתיות גדולות: פורד טאורוס, טויוטה אוואלון, קרייזלר 300.
מכוניות יוקרה: לקסוס LS, מרצדס S קלאס, פורשה פאנאמרה.
ספורטיביות: פורד מוסטנג, דודג' צ'לנג'ר.
ספורטיביות יוקרתיות: פורשה 911, ב.מ.וו סדרה 6.
דירוג היצרניות:
סקר J.D Power בארה
צילום: אתר J.D Power, יצרניות