אודי SQ5
גם אודי Q5 מקבל גרסה ספורטיבית, או ליתר דיוק גרסה חזקה ומהירה, כאשר לראשונה משתמשת אודי במנוע דיזל לגרסת S. אבל אולי חשוב מכך, זו גם הפעם הראשונה בה דגם פנאי של אודי זוכה לגרסת S. הגרסה נקראת אודי SQ5 והיא משתמשת במנוע ה-TDI בנפח 3.0 ליטר שלה (V6) על צמד מגדשיו, שמספק כאן 313 כ"ס ו-66.3 קג"מ ב-1,450-2,800 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת טיפטרוניק בעלת 8 הילוכים, שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים (הנעת הקוואטרו של אודי). התוצאה – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות בלבד ומהירות מירבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש. למרות כל ה"אומפף" הזה, מצהירה אודי על צריכת דלק ממוצעת של 13.9 ק"מ לליטר.

כמקובל בסדרת דגמי ה-S, גם פה זוכה ה-SQ5 באלמנטים במצביעים על המוצא הספורטיבי שלו. הוא מגיע עם גריל בולט יותר, פגושים שונים וחישוקים בקוטר 20 אינץ' כסטנדרט (ו-21 אינץ' אופציונאליים). מבפנים מתקבלת רמת גימור גבוהה עם מבחר אפשרויות של עור בצבעים שונים. לבסוף, מעטרים את הרכב שלל סמלי "S" מפנים ומבחוץ (למשל על הקאליפרים בבלמים).
צילום: מנהל

שיווק ה-SQ5 TDI באירופה יחל בתחילת 2013 ומחירו ברמת האבזור הבסיסית יעמוג על 58,500 יורו, שהם 285,000 שקלים לפני מסים. לשם השוואה – מדובר בכ-10,000 יורו יותר מגרסאות ה-3.0 ליטר TFSI או TDI הקיימות באירופה (במקרה הזה גרמניה) וכ-5,000 יורו יותר מגרסת הכלאיים שהוצגה לפני כשנתיים.