פורד פוקוס STלצד "הבאז" שנוצר סביב צמד מכוניות הספורט, טויוטה GT86 וסובארו BRZ, מתגלגל לו רחש נוסף סביב רכב אחר ומסקרן לא פחות, פורד פוקוס ST. דגם הקצה של המשפחתית מעולם לא הגיע לארץ, בין היתר בשל רצון היבואנית להתמקד "במאסה" ולא בדגמי נישה. ניסיון ראשון ויחידי לייבא דגם שונה ומיוחד, פוקוס CC, לא עמד בציפיות והיבואנית חזרה להתמקד בדגמי הלחם והחמאה. לפחות עד עתה.

מתברר שדלק מוטורס, יבואנית פורד, החליטה לייבא ארצה את הפוקוס ST – הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר של המשפחתית. ייצור הרכב יחל ביוני כאשר משלוח ראשון עם כמה יחידות ינחת כאן לצורך תקינה באוגוסט-ספטמבר. מחיר עדיין אין, אבל באנגליה למשל, פער המחיר בין ה-ST לגולף GTI עומד על כ-10% לטובת הפוקוס. בתרגום לשוק הישראלי מדובר על מחיר של סביב 190,000 שקלים.

מי את פוקוס ST?
פורד פוקוס ST, מתהדרת בגרסה משודרגת של מנוע האקו-בוסט (EcoBoost). במקרה של ה-ST מפיק המנוע 250 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 36.6 קג"מ בין 2,000 ל-4,500 סל"ד. מדובר בשיפור לעומת ה-ST הקודמת, שהציעה 225 כ"ס ו-32.6 קג"מ ממנוע 2.5 ליטר חמישה צילינדרים. המנוע החדש משודך לתיבה ידנית בלבד (שישה הילוכים) ומניע את הגלגלים הקדמיים. ביצועים: 6.5 שניות בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 248 קמ"ש (6.8 שניות ו-241 קמ"ש בדור הקודם).
פורד פוקוס ST: בישראל עוד הקיץ
צילום: מנהל
ה-ST יוצרה תמיד רק בגרסה ההאצ'בק, אבל בדור הנוכחי פורד מציעה לראשונה גם גרסת סטיישן של ה-ST (שבעיקר מכוונת לאירופה חובבת הסטיישנים). גרסה זו נהנית מאותה מהירות מרבית, אך תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות, בין היתר עקב משקל עצמי גבוה יותר ב-20 ק"ג.

שני הדגמים חולקים עיצוב אגרסיבי בהשראת מכונית התצוגה ST מתערוכת פריז, ונהנים מכיול מתלים ספורטיבי שכלול הנמכה של 10 מ"מ, וחישוקי "18 עם צמיגי גודייר F1 במידה נדיבה (235/40). האבזור, כפי שלמדנו לצפות מהדור החדש של פורד פוקוס, עשיר מאוד וכלול, בין היתר, מושבי רקארו מצופי עור, מערכת שמע עם הפעלה קולית, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי קסנון, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.