מיני קופר וורקסלראשונה בהיסטוריה הקצרה של המותג מיני בארץ מתחילה היבואנית לשווק את גרסת הג'ון קופר וורקס (John Cooper Works, או JCW בקצרה) שמבוססת על מיני קופר המוכרת, וזו בהחלט בשורה מעניינת עבור חובבי ההגה המקומיים. בייחוד עבור אלה שחפצים ביותר כוח ממה שיש לקופר S הרגילה. עד כה לא הגיעו הגרסאות החזקות ביותר של המיני לארץ אך היבואנית החדשה, דלק מוטורס, הבטיחה לעשות זאת וכעת היא מקיימת.

עם 211 כ"ס שמייצר מנוע ה-1.6 ליטר המוכר (לעומת 184 בקופר S) מדובר בגרסה החזקה בהיצע וגם המהירה עם 238 קמ"ש מירביים והאצה ל-100 ב-6.5 שניות. היא מוצעת עם תיבה ידנית שלה 6 הילוכים.

מיני קופר וורקס תגיע ברמת גימור צ'ילי שתכלול פנסי קסנון, מושבי ספורט וגג בצבע שונה (אדום, לבן, שחור). היא תעלה 220,000 שקלים לעומת 195,000 שעולה מיני קופר S באותה רמת גימור אך עם תיבה אוטומטית. מעניין לציין שעד השנה עלתה כאן הקופר S ה"רגילה" 240,000 שקלים. לקראת סוף השנה תצטרף להיצע הגרסה האוטומטית שתעלה כ-10,000 שקלים נוספים.

הגרסאות החזקות לדור השני של המיני הוצגו לראשונה ב-2009 ולהן גם כיול מתלים קשיח יותר ותוספות קוסמטיות חיצוניות. הן פותחו בשיתוף עם סדנת המרוצים האגדית של ג'ון קופר (למעשה יורשיו), אביה של הקופר המקורית.