אודי Q5 החדשה
אודי Q5, רכב הפנאי הבינוני של היצרנית מגרמניה, זוכה לסדרת שינויים קלים לכבוד שנת הדגם הבאה – הראשון מאז שהוצג הדגם ב-2008. השינויים, איך לומר, לא ממש בולטים על פני השטח – ולמען האמת גם לא מתחתיו.
עיקר השינויים נעשה מתחת למכסה המנוע. ה-Q5 יוצע עם מבחר של 5 מנועים, להם גרסאות שונות והספקים שונים. מנוע ה-2.0 ליטר TDI שמוצע גם אצלנו קיבל תוספת של 7 כ"ס, מ-170 ל-177, וכ-3 קג"מ – מ-35.6 ל-38.7 קג"מ (אודי לא מפרטת באיזה סל"ד). אודי מצהירה על צריכת דלק משולבת של 16.6 ק"מ לליטר כשהוא משודך לתיבת ה-S Tronic ולהנעת הקוואטרו.

מנוע ה-2.0 ליטר TFSI המוצע אצלנו זוכה לגרסה מחודשת עם שדרוג של 14 כ"ס בהספק – מ-211 ל-225 כ"ס, כאשר נתון המומנט נותר ללא שינוי. המנוע החזק בהיצע, V6 בנפח 3.2 ליטר, יוחלף במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם מגדש-על (TFSI) שמספק 272 כ"ס (תוספת של 2 כ"ס) ו-40.7 קג"מ (שוב, ללא פירוט סל"ד) שהם כ-7 קג"מ יותר מאשר במנוע היוצא. בגרסה החזקה מציג ה-Q5 נתוני ביצועים של 5.9 שניות ל-100 קמ"ש (שיפור של שנייה שלמה) ומהירות מירבית העומדת על 234 קמ"ש (ללא שינוי). צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 11.7 ק"מ לליטר – שיפור קל ביחס למנוע האטמוספרי הצמא, שכמובן עדיין צריך לעמוד במבחן המציאות.
צילום: מנהל

גרסאות נוספות שלא מוצעות אצלנו כרגע הן מנוע ה-TDI שהוזכר בתחילה, עם הספק של 143 כ"ס שבשילוב עם תיבה ידנית מספק נתון צריכת דלק מוצהר של 18.8 ק"מ לליטר סולר. בנוסף מוצעת גרסה עם מנוע V6 TDI בנפח 3.0 ליטר המספק 245 כ"ס ו-59.1 קג"מ של מומנט. עם המנוע הזה עומדים הביצועים על 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית 225 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת לגרסה זו עומדת על 15.6 ק"מ לליטר סולר. אחרונה חביבה היא גרסת הכלאיים, המשלבת את מנוע ה-2.0 ליטר TFSI עם מנוע חשמלי המספק 54 כ"ס (סה"כ 245 כ"ס) שמניבים יחדיו נתון צריכת דלק העומד על 14.5 ק"מ לליטר.

כלפי חוץ, אודי לא שינתה הרבה. חלקו הקדמי של ה-Q5 זכה לעדכון קל ביותר בפגוש ובפנסים. מבפנים העדכון קל גם הוא, עם שינוי בסידור חלק מהכפתורים בקונסולה המרכזית. רשימת האבזור ומערכות העזר נותרו נדיבות, כאשר נוספה אליהן מערכת היגוי אלקטרומכאנית שאינה גוזלת כוח מהמנוע ותורמת לשיפור צריכת הדלק.