פורשה קאיין GTS
עזבו אתכם משלל סדנאות השיפורים שמציעות קיטים מנופחים ואביזרי אפטר-מרקט למיניהם – הכי טוב המקור. פורשה כנראה זיהתה את הצורך של בעלי קאיין לשפר את המכונית שלהם, וכעת היא משיקה גרסה ספורטיבית וקרבית למראה של הקאיין S, שתשא את השם קאיין GTS. זו לא הפעם הראשונה שהקאיין זוכה לגרסת GTS, כאשר זו הוצגה גם בדור הקודם, אי-שם בתערוכת פרנקפורט 2007.
הקאיין GTS מקבלת גרסה מחוזקת של מנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר המוכר לנו מה-S, עם הספק של 420 כ"ס (לעומת 400 בקאיין S) ומומנט של 52.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד, שמשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. לפי נתוני היצרנית, הוא יציג צריכת דלק משולבת של 9.3 ק"מ לליטר. בנוסף, הוא זוכה להנמכה של 2.4 ס"מ עם מערכת מתלים אקטיבית של פורשה. התוצאה? 0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות (5.9 שניות בקאיין S) ול-160 קמ"ש ב-13.3 שניות, ומהירות מירבית העומדת על 261 קמ"ש (לעומת 258 ב-S). מידות האורך לא השתנו, אך הוא זוכה גם לתוספת של 1.5 ס"מ לרוחב.

ההבדלים קצת יותר בולטים כלפי חוץ, עם פגוש קדמי שנלקח מהטורבו, חצאיות, ספוילר אחורי ומראה מנופח קלות, כשבפנים ייהנו הלקוחות מהרבה עור ומושבים ספורטיביים. חדי העין עשויים גם להבחין בצבע הירוק הזרחני של המכונית בתמונות הרשמיות, שבטוח יסובב כמה ראשים, אבל רק אם תחליטו לקנות אותו.
מוסיפים קורט פלפל: פורשה קאיין GTS (וידאו)
צילום: מנהל

תחילת שיווקה של גרסת ה-GTS באירופה יחל ביולי השנה, כשהמחיר יעמוד על כ-90,000 יורו, או 442,600 שקלים לפני מסים, מה שמציב אותה ממש בין פורשה קאיין בגרסת ה-S (כ-75,000 יורו) לבין גרסת הטורבו (כ-121,000 יורו).