מסירות פברואר: סימנים לשינוי מגמה?

שוק הרכב שומר על יציבות כשמכירות פברואר 2012 דומות למכירות פברואר 2011. יונדאי חוזרת לפסגה

האם שוק הרכב משנה מגמה? אחרי תקופה ארוכה של החלשות, שוק הרכב משנה מגמה ושומר על יציבות. 18,444 כלי רכב נמסרו בחודש פברואר שחלף – נתון דומה למדי לנתון שנרשם בפברואר 2011. סה"כ מתחילת השנה שוק הרכב התכווץ ב-2% עם 38,638 מסירות.
 
בראש הרשימה של חודש פברואר נמצא את יונדאי, מובילת המכירות של השנה שעברה. כזכור בינואר היא נעקפה על-ידי קיה ופורד, אבל בחודש שחלף היא חזרה לפסגה. פורד המדורגת אחריה היא שיאנית מכירות פברואר (אם נתעלם מהמכירות המעטות של לנד רובר); בחודש שחלף מכירות פורד זינקו ב-157% ביחס למכירות המותג בחודש פברואר אשתקד. סוגרת את השלישייה היא מי שכבשה את הטבלה בחודש הראשון של שנת 2011קיה עם עלייה של 25% ביחס למכירות המותג באותה תקופה ב-2011.
מעניין לציין כי חלק מהיצרניות שבלטו ב-2011 במכירות ערות, מציגות מגמות הפוכות שביניהן טויוטה (20%-), מאזדה (45%-) ושברולט (48%-). סה"כ רוב היצרניות מכרו פחות בפברואר 2012 ביחס לפברואר 2011 כשהבולטות ביניהן הן: מיצובישי (65%-), סובארו (53%-) ואופל (46%-). מנגד, יש יצרניות שרשמו עליות כשהבולטות ביניהן: יונדאי (עליה של 62%), פיג'ו (57%) ואודי (37%).
 
בקרב מותגי היוקרה אודי ממשיכה להוביל עם 188 מכירות בחודש שחלף ועלייה של 37% ביחס לפברואר 2011. יחד עם אודי רק ב.מ.וו ומרצדס המדורגות אחריה רשמו עליות (3% ו-28% בהתאמה). יתר מותגי היוקרה מציגות ירידות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד כשהבולטות הן ביואיק (46%-), וולוו (42%-) ואינפיניטי (35%-).
 
מסירות פברואר 2012 ביחס לנתוני פברואר 2011*: 
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.