האם שוק הרכב משנה מגמה? אחרי תקופה ארוכה של החלשות, שוק הרכב משנה מגמה ושומר על יציבות. 18,444 כלי רכב נמסרו בחודש פברואר שחלף – נתון דומה למדי לנתון שנרשם בפברואר 2011. סה"כ מתחילת השנה שוק הרכב התכווץ ב-2% עם 38,638 מסירות.
בראש הרשימה של חודש פברואר נמצא את יונדאי, מובילת המכירות של השנה שעברה. כזכור בינואר היא נעקפה על-ידי קיה ופורד, אבל בחודש שחלף היא חזרה לפסגה. פורד המדורגת אחריה היא שיאנית מכירות פברואר (אם נתעלם מהמכירות המעטות של לנד רובר); בחודש שחלף מכירות פורד זינקו ב-157% ביחס למכירות המותג בחודש פברואר אשתקד. סוגרת את השלישייה היא מי שכבשה את הטבלה בחודש הראשון של שנת 2011קיה עם עלייה של 25% ביחס למכירות המותג באותה תקופה ב-2011.
מעניין לציין כי חלק מהיצרניות שבלטו ב-2011 במכירות ערות, מציגות מגמות הפוכות שביניהן טויוטה (20%-), מאזדה (45%-) ושברולט (48%-). סה"כ רוב היצרניות מכרו פחות בפברואר 2012 ביחס לפברואר 2011 כשהבולטות ביניהן הן: מיצובישי (65%-), סובארו (53%-) ואופל (46%-). מנגד, יש יצרניות שרשמו עליות כשהבולטות ביניהן: יונדאי (עליה של 62%), פיג'ו (57%) ואודי (37%).
בקרב מותגי היוקרה אודי ממשיכה להוביל עם 188 מכירות בחודש שחלף ועלייה של 37% ביחס לפברואר 2011. יחד עם אודי רק ב.מ.וו ומרצדס המדורגות אחריה רשמו עליות (3% ו-28% בהתאמה). יתר מותגי היוקרה מציגות ירידות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד כשהבולטות הן ביואיק (46%-), וולוו (42%-) ואינפיניטי (35%-).
מסירות פברואר 2012 ביחס לנתוני פברואר 2011*:
מסירות פברואר: סימנים לשינוי מגמה?
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב