יונדאי i35 קופההקופה של יונדאי לא נמצאת איתנו עוד מ-2008, עת הופסק ייצורה. לאחרונה קיבלנו מחליפה מבית יונדאי, הוולוסטר המעניינת שאף זכתה אצלנו בתואר 'אוטו השנה', אך זו לא קופה אמיתית אלא מעין האצ'בק מיוחדת. אז בכדי למלא את החסר, יונדאי מציגה בתערוכת שיקגו (שתפתח היום) את גרסת הקופה של ה-i35 אלנטרה החדשה.
העיצוב מתבסס על גרסת הסדאן עם מספר נגיעות קלות באזורי הפנסים וכמובן חלונות אחוריים קטנים יותר, עקב דלתות הצד המגודלות. יונדאי מתגאה באווירודינאמיות העיצוב, המאפשרת למכונית מקדם גרר נמוך של 0.28 Cd, מה שבתורו משפיע לטובה על רמת הרעש בתא הנוסעים ועל צריכת הדלק.
יונדאי חוזרת לקופה
צילום: מנהל
גרסת הקופה הוצגה בארה"ב עם מנוע זהה לשל האלנטרה האמריקנית – 1.8 ליטר המספק 148 כ"ס וכ-18 קג"מ – ובחירה בין תיבה ידנית לאוטומטית, שתיהן עם ששה הילוכים. ממדיה דומים עד כדי זהות לשל גרסת הסדאן, ולטענת הקוריאנים היא מציעה מרווח פנים גדול משל מתחרתה העיקרית, הונדה סיוויק קופה (כמו גם תא מטען גדול יותר וכן צריכת דלק עדיפה).
ביונדאי גם מספרים כי המכונית מכוילת בצורה ספורטיבית יותר מאחותה מרובעת הדלתות, וכי בוצעו שיפורים להיגוי, לקשיחות מוטות הייצוב ולכיול בולמי הזעזועים. ישנה גם אפשרות לבולמי זעזועים משופרים עבור רמת הגימור הספורטיבית ביותר.
המכונית תימכר בארה"ב במגוון רמות גימור ועם פריטי אבזור ופינוק רבים, כמו גם אבזור בטיחותי מלא. גימור הפנים ספורטיבי יותר מבאלנטרה סדאן, עם דגש על תנוחת ישיבה ספורטיבית, וקיימות אופציות בתשלום כדוגמת כניסה ללא מפתח, גימור עור למושבים ועוד.
יונדאי חוזרת לקופה
צילום: מנהל
בינתיים יונדאי i35 אלנטרה קופה אינה מיועדת לשוק האירופאי ולא תגיע אלינו בזמן הקרוב, אז אם התלהבתם ואתם רוצים גם – אתם יודעים לאיזה יבואן לפנות...