הוסקווארנה E-goהוסקוורנה היא מהחברות הוותיקות בעולם, בכלל, הפעילות ברצף – הוקמה כיצרנית נשק בשבדיה ב-1689 – ומיצרניות האופנועים הוותיקות – מאז 1903. בעשורים האחרונים התמחתה החברה באופנועי שטח. ב-1987 נמכרה הוסקווארנה לקאג'יבה האיטלקייה, וב-2007 רכשה אותה ב.מ.וו, ומאז היא חטיבה של יצרנית המכוניות והאופנועים הבווארית, למרות שהחברה עצמה (מפעלים, משרדים, מרכז פיתוח) נותרו בוארזה שבאיטליה.

עתה מצטרפת גם הוסקוורנה למרוץ החימוש החשמלי ומציגה את אופנועה החשמלי הראשון – ה-E-go קונספט, הפונה בראש ובראשונה לקהל צעיר. אופנוע התצוגה מעוצב בסגנון הסופרמוטו, קרי: בסיס קל וגרום כשל אופנוע שטח, אך עם צמיגי כביש לטובת התנהלות זריזה ויעילה על אספלט – עירוני בעיקר. המראה הגרום נתמך בהצהרות מרשימות ביותר, שהמרשימה שבהן היא נתון המשקל העצמי: 80 ק"ג בלבד. מדובר בנתון שהוא טוב משל אופנוע 125 סמ"ק ובמידה רבה מהווה מהפיכה זוטא בתחום, כאשר אופנועים חשמליים בקונספט דומה שהוצגו עד כה שוקלים בין 125 ל-150 ק"ג.
למראה הגרום וצר – ומן הסתם גם למשקל הנמוך – תורם לבטח המזלג הקדמי, שכאן הוא למעשה זרוע צידית אחת; לא מדובר במכלול מקובל בעולם האופנועים, וגם בתחום אופני ההרים – שם הוא קיים זה מכבר – לא מדובר במראה יומיומי נפוץ, בעיקר בשל העובדה שכאן הוא נשען על צמד בולמי זעזועים הממוקמים זה מאחורי זה, באותו הצד כאמור.
בהוסקוורנה לא משחררים כל פרט טכני או ביצועי, אך מדגישים כי ה-E-go קונספט הוא רכב פועל ונוסע, וכי מטרתו היא בין היתר לשמש ככר ניסויים וכאב טיפוס לקראת משהו ממשי ושייוצר ויימכר בעתיד הקרוב. המנוע החשמלי מעביר את כוחו אל הגלגל האחורי באמצעות שרשרת דווקא, כיאה וכמקובל אצל אופנועי השטח והסופרמוטו המתקדמים. השלדה עשויה צינורות פלדה, הכנפיים והזרוע האחורית – גם היא חד-צידית – עשויות אלומיניום וכך גם בית המנוע עצמו המשמש גם כנושא עומס. בולם זעזועים יחיד מתכוונן מאחור ומושב ארוך וצר חותמים את החבילה הקומפקטית וקלילה. אין לנו ספק שכך צריך להיראות דו-גלגלי חשמלי מתקדם, שעיקר חייו יעברו בכרך.
הוסקוורנה החלו בפרנקפורט סבב של הצגות הקונספט, עם כוונה אמיתי להגיע בהקדם לייצור. אם קהל היעד הוא צעירים בעיקר, נראה לנו שהכיוון בהחלט נכון.