איטרניטי, לא יותר מאשר סדנת שיפוריםגם גדולי אנשי יחסי הציבור יודו שיחסי הציבור שווים המון, אבל בסופו של דבר המציאות היא שקובעת; אי-אפשר לעבוד על כולם כל הזמן... דוגמא ליחסי ציבורי יעילים היא הציפייה הדרוכה אותה הצליחה חברה בריטית אנונימית ליצור סביב השקת "מכונית היוקרה הבאה" אותה הבטיחה. דובר על לא פחות מ"מותג יוקרה חדש" העומד להפציע. לאחר טיזרים, פרומואים, ראיונות בעיתונות הבריטית והאירופאית ושחרור מבוקר של איורים ואחריהם תמונות של "SUV-העל הראשון" נותרנו עם תחושה קלה של החמצה.

האיטרניטי הימרה (Eterniti Hemera) שהוצגה בתערוכת פרנקפורט התבררה כלא יותר מפורשה קאיין מעובדת ומשופרת היטב. נראה כאילו לקחו אנשי איטרניטי מלונדון פטיש ענק, פחסו ומעכו קצת פורשה קאיין, ניפחו קצת יתר על המידה את הגלגלים והוסיפו ספויילרים וכונסים כיד הדמיון הטובה עליהם. בחברה כמובן שלא מודים כי מדובר בקאיין משופר והשם פורשה כלל לא מופיע בשום מקום בניירת או באתר החברה, אך מודים שהאיטרניטי יושבת על "פלטפורמת ה-SUV האחרונה של קבוצת פולקסווגן". מעניין מה זה יכול להיות...

מוזרה גם הצהרת אנשי היצרנית החדשה בדבר רצונם להציע את ה"סופר-SUV הראשון", וזאת שכאשר לצד אינספור משפרים למיניהם (גמבלה, טק-ארט וזנאטק הן רק דוגמאות) אנו מכירים כבר את התוצרים בסגמנט של פורשה, ב.מ.וו, מרצדס ועוד מעט גם אסטון מרטין, דה-תומאסו, בנטלי ומזראטי.
יצרנית היוקרה החדשה התגלתה כסדנת שיפורים
צילום: מנהל
גם מוצא המנוע נותר "לוט בערפל" אך עם מפרט הכולל נפח של 4.8 ליטר, V8 וטווין-טורבו ניתן גם כאן להניח שלא מדובר ביצירה מתכנון וייצור עצמיים. ההספק המוצהר עומד על 620 כ"ס (לעומת 500 כ"ס בקאיין הסדרתית) בהחלט ראויים, שאמורים להזניק את ה-SUV המפואר מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד, עד למהירות מרבית מובטחת של "למעלה מ-290 קמ"ש".

בכל הקשור לאבזור ותוספות, אין פספוסים ובהחלט מצדיקים את הגדרתה של ההימרה כמכונית פאר, עם ציוד סטנדרטי הכולל בין היתר 4 מושבים נפרדים להם אופציית כוונון חשמלית כמעט אינסופית וחימום/קירור מובנים, המון עץ ועור משובחים, מקרר לשתיה, מקלדות אלחוטיות לעבודה על המחשב המותקן ברכב, צמד iPad ועוד.

אנשי איטרניטי מבטיחים תחילת ייצור בתחילת 2012 עם כוונה להציע לא יותר מ-30 מכוניות בשנה. המחיר המשוער עומד על כ-170,000 יורו וצפונה.