יותר מ-20 מצלמות כאלה הוצבו בכבישי הארץ, וקצב הגידול שלהן הולך וגדלעד לפני מספר ימים בודדים כביש החוף "נהנה" מאכיפה ניידת בלבד. היו בו מספר נקודות לייזר מועדפות, נקודות החביבות על מפעלי מולטנובה (ניידות מסוות) וגם מספר קטעים בהם גברת הדבורה הייתה עוקצת מנמיכי טוס בשעות הקטנות של הלילה. השאלה הגדולה תמיד היתה מתי יותקנו בכביש החוף מצלמות המהירות הקבועות? ובכן, זה קרה. זה התחיל בהופעתן של שתי גאטסו הולנדיות, ואני לא מתכוון לתיירות הולנדיות שרוצות להצטלם עם מקומיים שזופים, אלא להולנדיות שכל צילום שלהן יכול לעלות למצטלם 1,000 שקלים ברגע אחד של פלאש. והנה עוד סיבה טובה מאוד להתרכז בנהיגה ולא לפזול לסלולרי או לקרוא SMS.

מצלמה ראשונה הוצבה על כביש החוף דרומית למחלף זכרון ומצלמה שניה הוצבה דרומית למחלף אולגה. בחירת המיקומים האלה והבחירה לכיוון דרום יכולה להצביע על כוונה עתידית לבצע עם שתי מצלמות אלה אכיפת מהירות ממוצעת ולאו דווקא אכיפת מהירות נקודתית. בסוג זה של אכיפה כאשר הרכב יעבור בנקודה הראשונה הוא יצולם לטובת הפעלת שעון העצר של המערכת, וכאשר יחלוף על פני המצלמה השניה יופסק שעון העצר.
מצלמות מהירות חדשות בכביש החוף
צילום: גיא ברלס
פריסת המצלמות המתוכננות, נכון לאוגוסט 2010
פרויקט מצלמות המהירות
לפני מספר חודשים יצא לדרך שלב ההתקנות של פרוייקט א3. מהר מאוד התחלנו לראות בצידי בדרכים את מצלמות הגאטסו לצילום עבירת מהירות וכן את מצלמות הגאטסו המשולבות: צילום מעבר באור אדום או נסיעה מעל המהירות המותרת או גם וגם. אכיפה זו נקראת בשפה המקצועית speed on green. מעשית נהג שמצולם עובר באור אדום ובמהירות גבוהה משמעותית מהמותר מקבל במקום 20 נקודות, והמשמעות היא שפעם הבאה שהוא מועד ואפילו בקטנה הוא כבר בצרה צרורה.

בעבר כבר נסקרו כאן אמצעי ההגנה העומדים לרשות הנהג מול מצלמות אלה, מה שנזכיר לכם הוא שמצלמות אלה לא ניתן לגלות ע"י גלאי רדאר, אלא דרושה במקרה הזה התרעה מבוססת מיקום/GPS בלבד שכן המצלמות מופעלות ע"י פסים מגנטיים בכביש ולא ע"י שידור אלומת רדאר.
הכותב הוא מנהל אתר האינטרנט מלכודות מהירות בישראל