ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה, הגרסה היקרה והחזקה ביותר של סדרה 5, נחשפה היום (ד') בתמונות רשמיות. המכונית, שמבוססת על ה-F10 שמשווקת גם בישראל, תהיה דור חמישי לספורט-סאלון שהמציאה את הקטגוריה לפני כמעט 30 שנה. לראשונה, היא תעשה שימוש במנוע מוגדש, מה שישפר את הביצועים ובו זמנית יפחית בצורה דרסטית את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר.
ה-M5 החדשה גדולה מבעבר, עם אורך של 491 ס"מ (5.5+), רוחב של 189 ס"מ (4.5+) ובסיס גלגלים של 296 ס"מ (8+). ממד הגובה הוא היחיד שדווקא קטן יותר, עם 146 ס"מ, חמישה פחות מבדור הקודם. למרות הצמיחה במרבית הממדים, ה-M5 החדשה קלה מקודמתה ב-10 ק"ג (1,870 ק"ג), בין היתר תודות לשימוש במנוע קטן יותר - יחידת V8 בנפח 4.4 ליטר במקום מנוע ה-V10 המרשים שהוצע בדור הקודם (5.0 ליטר).
נחשפת במלוא תפארתה: ב.מ.וו M5 החדשה
צילום: מנהל
שימוש בצמד מגדשי טורבו מאפשר ל-M5 להציג נתוני הספק ומומנט מרשימים: 560 כ"ס ו-69.2 קג"מ, לעומת 507 כ"ס ו-53 קג"מ "בלבד" בדגם המוחלף. יחד עם הדיאטה הקלה זה מניב שיפור ניכר בביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות (4.8) ומהירות מרבית של 305 קמ"ש (בגרסה ללא הגבלת מהירות שתוצע בתוספת תשלום). מיאוץ מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך רביעי יארוך 3.7 שניות בלבד.
שינוי נוסף מבעבר נמצא בתיבת ההילוכים הרובוטית, שמציעה עדיין שבעה יחסי העברה אך הפעם מצוידת בשני מצמדים. וב.מ.וו עדיין לא מתכוונת להציע גרסה ידנית של ה-M5 כמו בשלושת הדורות הראשונים. ה-M5 החדשה מצוידת בצמיגי 265/40 מלפנים ו-295/35 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "19 בעיצוב M.
נחשפת במלוא תפארתה: ב.מ.וו M5 החדשה
צילום: מנהל
אבל החידוש הגדול באמת נמצא דווקא בתחום בו מרבית רוכשי דגמי ה-M כלל לא מתייחסים אליו: תצרוכת הדלק. בהשוואה לנתון ממוצע של 6.7 ק"מ לליטר בדגם הקודם, ב.מ.וו מצהירה על נתון של 10 ק"מ לליטר ב-M5 החדשה. נתון זה מבטא שיפור של כמעט 50%, ויביא לירידה דומה גם בפליטת פחמן דו-חמצני '); //]]>