מנכ"ל מותג פיאט, אנדריאה פרומיקה (צילום: קובי קנטור)
"אנחנו שוקלים כמה אפשרויות לגבי סדאן אוטומטית שתתאים לשוק הישראלי", כך סיפר אנדריאה פרומיקה, מנכ"ל מותג פיאט, בביקור בישראל. פרומיקה, שאחראי גם על פעילות קרייזלר באירופה ומכירות לנצ'יה ואלפא רומיאו, ביקר בארץ לרגל פתיחת אולם התצוגה המרכזי המחודש של פיאט בתל-אביב.
"ברור לנו שדגם כזה הוא מפתח להצלחה והתנהלות עסקית יציבה בשוק הישראלי", אמר בהתייחס למשפחתית סדאן החסרה מזה שנים ארוכות בהיצע המקומי. "יש לנו כמה אפשרויות, והיחסים עם קרייזלר עוזרים. יש הרבה מוצרים שלא היינו יכולים לעשות ללא האיחוד. אנחנו מתכננים כמה דגמי סדאן לשווקים השונים, ובודקים מי הכי מתאים לטעם הישראלי והכי יעיל מבחינת עלויות פיתוח. הלינאה (מבוססת הפונטו, א.ש) נמצאת ברשימה הזו, אבל לדעתי, לפחות כרגע, היא אינה האופציה הטובה ביותר לשוק שלכם. אגב, אנחנו מייצרים 500 אוטומטית עם תיבת שישה הילוכים של איסין במכסיקו עבור השוק האמריקני, ואנחנו בודקים אם ניתן יהיה להביאה לארץ".

פיאט תמיד הובילה בתחום המכוניות הקטנות שמתחמם. מה צפוי בגזרה?
"הפנדה החדשה שתוצג בתערוכת פרנקפורט, היא מוצר הרבה יותר בוגר בהשוואה לדגם הנוכחי. היא יותר קרובה במידות לסופרמיני מאשר למיני, הן בחבילה והן בתחושת הנהיגה. ולכן המיצוב שלה יהיה מעט מעל הדגם הקיים. היא תהפוך למוצר הרבה יותר מתוחכם. נמשיך להציע את גרסת ההנעה הכפולה, אך הפעם נשווק גם גרסת הנעה קדמית עם המראה של הכפולה. גילינו שיש ביקוש למראה הזה. המכונית תיבנה בדרום איטליה ולא בפולין. המהלך יפתח מקום לדגם קטן נוסף מתחת לפנדה. נייצר דגם כזה, אולם עדיין לא ברור באיזו דרך נבחר. בתור פיאט אנחנו חייבים לעשות זאת".
מנכ
צילום: מנהל
פיאט מבטיחה שנקבל משפחתית אוטומטית – אבל כנראה שלא את הלינאה
מה אתה יכול לספר על אלפא רומיאו?
"מבחינת המותגים שלנו, לאלפא רומיאו יש את תוכנית הדגמים השאפתנית ביותר. הג'ולייטה איפשרה לאלפא לגדול מהותית ובקרוב נציג גרסאות נוספות. המוצר הבא שנראה יאפשר לנו להתחרות בתחום הפנאי הקומפקטי. הוא ייוצר בטורינו, שם נבנה על אותו בסיס דגם של מותג ג'יפ. תוך שנתיים נראה את אלפא רומיאו 4C הסדרתית, שדומה למה שראיתם בז'נבה. זו תהיה אלפא רומיאו ראשונה שתגיע לארה"ב. באותה תקופה נציג את הג'וליה החדשה, שתוצע במהדורת סדאן וסטיישן. היא תהיה גדולה למדי, ותאפשר לנו להתחרות גם בקטגוריה הגבוהה יותר בה הייתה ה-166".

ומה יקרה עם לנצ'יה?

"החיבור עם קרייזלר יניב זווית סולידית שהייתה חסרה. מבחר הדגמים כרגע הוא השלב הראשון של האיחוד, וברור שעם הזמן נשפר את תכנון המוצרים בדרך שרוח המותגים תישמר באופן מלא יותר".

ומה יקרה בארץ יש עם לנצ'יה וקרייזלר, או עם מכוניות כמו פיאט פרימונט?
"אנחנו משיקים את הפרימונט באירופה. היא מבוססת על דודג' ג'רני, אבל עודכנה עבור אירופה וקיבלה מנועי דיזל של פיאט. ההסכם עם קרייזלר לא כולל את שיווק הפרימונט בישראל ואנחנו בודקים זאת איתם, כי מבחינתנו ניתן לשווק את שני כלי הרכב.
"לגבי דגמי לנצ'יה: על התמא והוויאג'ר אנחנו עדיין בדיונים עם קרייזלר. צריך לראות מה טוב ללקוח, אבל לנו לא היו דיונים עם יבואנית קרייזלר (מכשירי תנועה, א.ש). ישראל מאוד שונה מאירופה מבחינה זו, ואנחנו צריכים לפתור זאת באופן ברור וחותך. או לנצ'יה או קרייזלר".