לנצ'יה תמא החדשה
הפרק השני במהפכה של לנצ'יה, אחרי האפסילון החדשה, מביא לחזרתה של אחת המכוניות המצליחות ביותר בתולדות המותג: התמא (Thema). כפי שסיפרנו בעבר, המשפחתית הגדולה שבגלגולה הקודם הייתה אחות תאומה לאלפא רומיאו 164, סאאב 9000 ופיאט כרומה, תהיה הפעם תאומתה של קרייזלר 300 החדשה. למעשה, ההבדלים בינה לבין ה-300 זעירים, כשהתמא תוצע אפילו עם אותם חישוקים קלים. אז מה בכל זאת שונה? הסמל בסבכה הקדמית, וחלקו התחתון של הפגוש הקדמי (אם כי זה עשוי לנבוע מהבדלי תקינה).
המהפכה של לנצ'יה תתחיל בז'נבה:
לנצ'יה אפסילון – מעכשיו עם חמש דלתות
לנצ'יה גרנד וויאג'ר – כבר מהשם ניתן לזהות את מקורו
לנצ'יה פלאביה סדאן וקבריולה – השם איטלקי, השורשים אמריקניים
לנצ'יה דלתא – מתיחת פנים ומנוע חדש
התמא החדשה תוצע בשתי רמות גימור ('גולד' ו'פלטינום'), ועם מבחר של שלושה מנועים: בנזין בנפח 3.6 ליטר מבית קרייזלר, יפיק 292 כ"ס וישודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF. מנוע זה מציג רמת זיהום נמוכה למנוע מסוגו (199 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ), ויאיץ את התמא מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות, ועד למהירות מרבית של 230 קמ"ש.
צמד מנועים חשובים יותר לאירופה, יהיו יחידות 3.0 ליטר של VM-מוטורי האיטלקית, הנמצאת בבעלות משותפת של פיאט וג'נרל מוטורס. מנועים אלה יציעו 190 או 224 כ"ס, וישודכו לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית. אם תגיע לישראל, התמא תוצע בגרסת הבנזין. בשלב זה לא ידוע אם פיאט תאפשר לסמל"ת למכור את המכונית בישראל, שכן אצלנו נמכרת כבר ה-300 תחת השם קרייזלר.
התמא מציגה לא רק עיצוב כמעט זהה, אלא גם את אותן המידות כמו אחותה התאומה (אורך של 508 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ, גובה של 151 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 305 ס"מ נדיבים). היא תוצע עם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות ואבזור מותרות, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "8.4 ותשעה רמקולים, מצלמה לנסיעה לאחור ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, השומרת מרחק מהרכב שמלפנים.
התמא החדשה תשווק באירופה החל בחודש אוקטובר. עדיין לא ידוע אם, או מתי, תגיע לישראל.