אודי Q3
אודי חשפה תמונות ופרטים על דגם חדש, שיצטרף למשפחת רכבי הפנאי שלה. מדובר ב-Q3 החדש, שיתברג במשבצת התחתונה של היצרנית, ומציג דימיון עיצובי גדול מאוד לאחיו הבינוני, אודי Q5. ה-Q3 מבוסס על פלטפורמת הגולף, והוא למעשה אח תאום לפולקסווגן טיגואן וכמעט זהה לו במידותיו.
ה-Q3 מציג נתון אורך של 439 ס"מ (3.5 פחות מהטיגואן ו-24 פחות מאשר אודי Q5). רוחבו 183 ס"מ (שניים יותר מהטיגואן וחמישה פחות מ-Q5), גובהו 160 ס"מ (8.5 פחות מהטיגואן ו-5.5 פחות מ-Q5), ובסיס הגלגלים שלו זהה לטיגואן (260 ס"מ) וקצר מאחיו הבינוני בלא פחות מ-21 ס"מ. מרווח הגחון של ה-Q3 עומד על 17 ס"מ, כשני ס"מ פחות מזה של ב.מ.וו X1, מתחרו העיקרי.
צילום: מנהל
רכב הפנאי הקומפקטי יוצע עם הנעה קדמית (בגרסת הדיזל הבסיסית) או כפולה, ועם ארבעה מנועי 2.0 ליטר. שניים מהם יהיו מנועי בנזין, עם 170 או 211 כ"ס, בשני המקרים בסיוע מגדש טורבו. מנוע ה-170 יוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית, ה-211 עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. מנועי הדיזל יציעו 140 או 177 כ"ס, וגם כאן לחלש תיבה ידנית ולחזק רובוטית. באודי מצהירים כי הדיזל החלש יוכל לנסוע 19.2 ק"מ לליטר בממוצע, ואילו הבנזין הבכיר יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות, ועד למהירות מרבית של 230 קמ"ש. פרטים טכניים ונתונים נוספים לא פורסמו.

כמצופה מרכב פנאי יוקרתי, גם אודי Q3 יוצע עם שלל תוספות בתשלום נוסף. בין היתר הוא יציע מערכת תאורת קסנון מתכווננת אוטומטית לפי כיוון הנסיעה, מערכת לסיוע בחנייה ומערכת שמע מתוצרת Bose עם 14 רמקולים. יש גם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית (תכונה המתבססת על מערכת בקרת היציבות) ומערכות לסיוע בזינוק בעלייה וירידה במורד.
צילום: מנהל
ה-Q3 ייוצר במפעל קונצרן פולקסווגן במרטורל, ליד ברצלונה, ספרד. מחירו יעמוד בגרמניה על החל מ-29,900 יורו (כ-149,000 שקל). שיווקו בישראל יחל בחודשים ספטמבר-אוקטובר הקרוב, ועדיין לא ידוע מה יהיה מחירו בישראל ואילו גרסאות יגיעו אלינו.