אופל Trixx קוספט מ-2004בסוף 2010 כבר חשפנו את תוכניות אופל לגבי ננסית חסכונית חדשה שבקנה, והנה עדכונים נוספים; באופל עובדים במרץ על מיני חסכונית חדשה בעלת 3 דלתות שתתחרה בליגת המחיר סביב ה-8,000 יורו באירופה. קרי מול מתחרות כמו פורד קא, פולקסווגן up! וקומפקטיות זולות מהמזרח. המידע שדולף ממטה אופל שברוסלסהיים, גרמניה מדבר על פיתוח פלטפורמה חדשה לגמרי עבור האלגרה – זה השם עליו ידוע כרגע, למרות שהוא אינו סופי – ועל מרכב קצרצר בעל 3 דלתות עם 4 מקומות ישיבה. יחד עם זאת, רוב המכאניקה והמכלולים יילקחו מהקורסה הגדולה יותר, בכדי להוזיל עלויות ולמקסם פיתוחים והשקעות שכבר בוצעו. אגב, מדובר בדור הבא של הקורסה – שככל הנראה ייחשף בתורו במקביל לאלגרה או זמן קצר לאחר מכן, לא בטכנולוגיה של הדור הנוכחי.

אנליסטים באירופה טוענים שהולדת האופל הזעירה לוותה בדרמות מאחורי הקלעים. מטה GM, בעלת הבית של אופל, דרש כי המכונית העירונית החדשה תתבסס על פלטפורמת המיני העולמית שפותחה על-ידי DAT – הזרוע הקוריאנית של ג'נרל מוטורס. באופל התנגדו לכך היות והמכונית מיועדת בעיקר לשוק האירופאי וביקשו להתבסס על פלטפורמת אופל קורסה הבאה. לטענת אותם אנליסטים, הודות להקדמת לוחות זמנים, הכדאיות הכלכלית מבחינת עלויות הפיתוח והתוצאה הסופית, קברניטי GM אישרו ביצוע גרמני עצמאי.
מבחינת אופל, בפוליטקה הפנים-קונצרנית, מדובר ב"שיחוק" שכן שוב הוכיחה השלוחה הגרמנית של הקונצרן עליונות טכנולוגית וכדאיות להשאירה עצמאית עד כמה שניתן.
אופל אלגרה: הקטנה של אופל
צילום: מנהל
פולקסווגן !E-UP קונספט (תערוכת פרנקפורט 2009), אחת המתחרות של אופל אלגרה

אז מה אפשר לומר על האלגרה? ובכן, על המראה נוכל לספר מתמונות ריגול מעטות שהחלו להסתובב ברשת וממידע מתוך אופל, המלמד שמדובר ב"קורסה שקוצרה מאחורי הדלתות". מבחינת ההנעה, אזי באופל מתכננים לציידה בכל סוגי הינע המוכרים. ככל הנראה עם השקתה היא תוצע עם יחידת כוח חדשה בעלת 3 צילינדרים בנפח ליטר הניזונה בנזין. מיד לאחר מכן נראה את הדיזל וההיברידית, כאשר גרסה כל-חשמלית תמתין שנה נוספת עד לבשלותה – בדיוק המועד בו מתכננים בפולקסווגן להשיק את הגרסה החשמלית של ה-up! שלהם.