ב.מ.וו ויז'ן קונקטד-דרייב קונספטקבוצת ב.מ.וו שפעה חידושים בתערוכת ז'נבה עם מכוניות תצוגה חשובות של ב.מ.וו ושל מיני כמו גם השקה של מספר דגמים מעניינים ובראשם ה-M1. אבל סקרנות רבה משך מי שלא הגיע לשם – תת המותג החשמלי החדש בשם i.

"יצירת תת המותג i אומר שהצלחנו ליצור שפת עיצוב חדשה. תראה שם קצת פרטים שמוכרים מב.מ.וו וכאלה שהינם חדשים ויבטאו את העובדה שמדובר ברכב נקי". מסביר אדריאן ואן הוידונק סגן נשיא בכיר בב.מ.וו והאחראי על העיצוב.

איך יוצרים רכב נקי?
"תצטרך לחכות אבל אנחנו חושבים שמצאנו פיתרון טוב. המגה-סיטי שלנו כבר גמורה ונראה אותה בקרוב".

האם אנחנו כבר מכירים את השפה?
"במובן מסויים כן, מהאפישינס-דיינמיק קונספט (EfficientDynamics) שהצגנו בתערוכת פרנקפורט 2009. היא הראתה שמכונית פלאג-אין יכולה להראות מאוד ספורטיבית".
ב.מ.וו: ה-3 הבאה תפתיע
צילום: מנהל
ב.מ.וו ויז'ן קונקטד-דרייב קונספט – הרכב המקושר (תערוכת ז'נבה 2011)
האם מכונית חשמלית צריכה עיצוב נפרד?
"אנחנו מאמינים שכן כי הטכנולוגיה בה אנחנו משתמשים והחומרים הם דרך חדשה ואנחנו מאמינים שצריך עיצוב חדשני.
איך משפיעים החומרים?
סיבי הפחם עימם אנחנו משתמשים מאפשרים ליצור כל צורה שרוצים. לפעמים קשה יותר כאשר יש שילוב בין חומרים. ב-6 יש פלסטיק, אלומיניום ופח וזו עבודה קשה יותר לשלב ביניהם. חומר כמו סיבי פחם מביא איתו השראה חדשה".

ולמי שייכת הרודסטר שאתם מציגים כאן?
"הוויז'ן קונקטד-דרייב מסמנת מכונית אמוציונאלית שמתאימה לנו. אלה קווים חדים ופרופורציות טובות ונכונות, וזה משהו שאפשר לראות בעתיד. יש כאן שילוב טוב בין פנים לחוץ, ממשק שמתאים לחובבי הגה ומשקל קל. המכוניות שלנו יראו קלות וספורטיביות והחזית בסגנון אף הכריש תגיע אף היא".

כמכונית תצוגה סמנה ה-6 הקודמת מהפיכה במראה של ב.מ.וו. הנוכחית לא. מדוע?
"אנחנו לא צריכים מהפיכה כל שנה. לפני 15 שנים הרגשנו שצריך לעשות קפיצה גדולה וידענו שצריך לגדול בהיצע ושאפשר לעשות זאת רק עם שינוי בעיצוב. כרגע אנחנו מרוצים מהמראה ומזה שאתה יכול לזהות איזה דגם של ב.מ.וו נמצא מולך".

ובכל זאת נראה שה-5-6-7 קרובות במראה מהעבר. מה זה אומר על ה-3 הבאה?
"בדור הזה קירבנו את העיצוב של הגדולות כי עשינו גם 5GT. אני חושב שתהיה לך הפתעה עם ה-3 החדשה כי היא אינה חמש מוקטנת ודבר דומה יקרה עם סדרה 1 העתידית שתופיע בקרוב".
ב.מ.וו: ה-3 הבאה תפתיע
צילום: מנהל
מיני רוקטמן – מיני חוזרת למידות המקוריות (תערוכת ז'נבה 2011)
מה אתה אוהב בהיסטוריית הדגמים של ב.מ.וו?
"ה-3.0CSI עם 'אף הכריש' היא אחת הפיבורטיות שלי. אבל מה שאנחנו עושים היום זה לא רטרו. במכונית התצוגה החדשה אתה יכול לראות איך אנחנו מתרגמים פרטים לעתיד".

כאיש שיושב בראש פירמידת העיצוב, האם אתה רוצה לראות שינוי בכיוון של מיני?
רוקטמן מראה כיצד מיני יכולה להתפתח וכמותג יש לה המון פוטנציאל בייחוד בימים אלה. יש תמיד אלמנטים שנרצה לשמור. כמו החזית, השבכה והפנסים העגולים, אבל מעבר לכך תראה הרבה שינויים".