שברולט קמארו ZL1
שברולט הציגה בתערוכת שיקאגו גרסת ביצועים חדשה לקמארו, מכונית השרירים בעלת עיצוב הרטרו. לגרסה החדשה קוראים ZL1, על שם מנוע מירוצים של שברולט משנות ה-60, והיא תציע לא פחות מ-550 כ"ס, יותר אפילו מקורבט Z06 (לה 512 כ"ס "בלבד").
לקמארו ZL1 מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר, שמייצר כאמור 550 כ"ס ב-6,100 סל"ד (100 סל"ד בלבד פחות מהקו האדום) בסיוע מגדש על. נתון המומנט מרשים לא פחות, עם 69 קג"מ הזמינים כבר ב-3,800 סל"ד. מדובר באותו מנוע מהקמארו V8 הרגילה, אלא ששם ללא מגדש על יש 432 כ"ס ו-58 קג"מ. שברולט לא מפרסמת נתוני ביצועים למכונית החדשה, אך ניתן לצפות למיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות ולמהירות מרבית גבוהה מ-250 קמ"ש.
שברולט קמארו עם יותר כוח מקורבט: ZL1
צילום: מנהל
מכסה מנוע מאלומיניום עם פתחים מסיבי פחם
מלבד יחידת הכוח המרשימה, ה-ZL1 זוכה גם לטיפול קוסמטי, לדברי שברולט כדי לשפר את האווירודינמיות וקירור המנוע. השינויים כוללים, בין היתר, מכסה מנוע מאלומיניום עם בליטה ענקית ופתחי אוורור מסיבי פחם, פגוש קדמי חדש עם בתי פנסי ערפל ניצבים וכמובן תגי ZL1 בכל מקום אפשרי. חישוקי "20 עם צמיגים רחבים – 285/35 מלפנים ו-305/35 מאחור – משלימים את העיצוב המרשים.
ויש עוד שינויים: שברולט קמארו החזקה בהיסטוריה מקבלת היגוי חשמלי כדי למנוע בזבוז כוח מנוע על תגבור ההיגוי, ומתלים מתכווננים אלקטרונית עם שני מצבים (שיוט וספורט). יש גם מערכת פליטה דו-שלבית המגיעה מהקורבט, ומספקת צליל שונה בהתאם לעלייה בסל"ד. היא תוצע אך ורק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, ובשידוך לדיפרנציאל מוגבל החלקה מחוזק.
שברולט קמארו עם יותר כוח מקורבט: ZL1
צילום: מנהל
קמארו ZL1 תשווק באמריקה החל בראשית שנת 2012. נכון לעתה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אך היא צפויה להיות יקרה יותר משמעותית מה-SS הבכירה, שמחירה 34,000 דולר (125,000 שקל לפני מסים מקומיים). הקמארו לא משווקת בישראל, למרות הצהרות בעבר מצד חברת UMI בדבר עניין בשיווקה. עם זאת, ביבואנית מקווים כי עד סוף השנה יוכלו להתחיל במכירתה בישראל, לאחר שבעיית יחידות התאורה האמריקניות נפתרה.