פורד פוקוס בגרסה חשמלית
תכירו את פורד פוקוס אלקטריק (Electric, חשמלי), הגרסה החשמלית החדשה של המשפחתית הקומפקטית מבית פורד. אחת מהמשפחתיות המעניינות ביותר שצפויות להגיע לישראל השנה, תשווק לקראת סוף 2011 גם בגרסה חשמלית. פורד מפרסמת בשלב זה תמונות ומידע חלקי בלבד. הפוקוס החדשה צפויה להגיע לישראל באמצע השנה, ומחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג, נמסר ל"אוטו" כי הגרסה החשמלית מוכרת ומעניינת, אך לא נמצאת בינתיים בתוכנית העבודה של היבואנית.
הפוקוס החשמלית תציע מערך מצברי ליתיום-יון מתוצרת LG כימיקלים ומערכת ניהול טעינה מתקדמת שפותחה בשיתוף מייקרוסופט, שמטרתה לאפשר טעינה זולה ויעילה ככל הניתן. כמו כן, היא תציע אפליקציה לסמארטפונים ומחשב דרך משודרג, באמצעותם ניתן יהיה לבדוק את מצב הטעינה, לתכנן מסלול נסיעה חסכוני ולקבל עצות לחסכון בחשמל בזמן הנהיגה.
פורד פוקוס החדשה, עכשיו בגרסה חשמלית
צילום: מנהל
מנהלת תחום החשמול בפורד מדגימה את חיבור תחנת הטעינה (240V) לפוקוס
פורד לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, ומסתפקת בזמן הטעינה – בין שלוש לארבע שעות ממצב ריק למלא לחלוטין, באמצעות תחנת טעינה של 240V שתימכר בנפרד. את הפוקוס ניתן יהיה לטעון גם באמצעות כבל סטנדרטי ושקע 120V ביתי, אך טעינה מסוג זה תארוך זמן רב יותר. מהירותה המרבית של המכונית, שהספק המנוע שלה לא פורסם, עומדת על 136 קמ"ש. גם טווח הנסיעה לא פורסם, אך נוכח ההצהרה של פורד על יכולת דומה לזו של חשמליות אחרות (כמו ניסאן ליף ודגמי רנו העתידיים), שמרביתן מציעות 160 ק"מ בין טעינות, ניתן לשער שגם כאן זה היעד המתוכנן.
פורד פוקוס החדשה, עכשיו בגרסה חשמלית
צילום: מנהל
באופן מעניין, לפוקוס אלקטריק עיצוב דומה מאוד לגרסאות הבנזין והדיזל. אלא שחרטום עם סבכה גדולה המעוטרת בפסי כרום, מעניק לגרסה החשמלית עיצוב אלגנטי יותר מזה של הדגמים הרגילים, להם סבכה קדמית מחולקת לשלושה חלקים. הסבכה החדשה מזכירה את זו של גרסת ה-ST הספורטיבית, הקצה השני של משפחת הפוקוס מבחינת זיהום אוויר.