פיג'ו 508
בתחילת הקיץ חשפה פיג'ו את ה-508, המשפחתית הגדולה החדשה שלה. כעת מפרסמת היצרנית פרטים טכניים מלאים ותמונות חדשות של המכונית הדגל החדשה שלה ואחת ממקדמות התדמית העיקריות של המותג. ובכן, המכונית שתחליף באירופה וישראל את ה-407, תהיה גדולה, חזקה וחסכונית ממנה, אך בו בעת גם קלה יותר. היא תגיע לאולמות התצוגה באירופה בראשית שנה הבאה.
 
ה-508 מציגה עיצוב שמרני יותר מזה של פיג'ו 407, אך גם מודרני ואלגנטי יותר. עם נתון אורך של 479 ס"מ (481 בסטיישן), היא ארוכה בלא פחות מ-10 ס"מ מהמכונית אותה היא מחליפה. גם נתון בסיס הגלגלים צמח בשיעור דומה, 9.5 ס"מ, ועומד כעת על 282 ס"מ (272.5 בעבר). מעניין יהיה לראות האם בכך פיג'ו טיפלה באחת מנקודות התורפה העיקריות של ה-407, מרווח בתא הנוסעים בכלל, ובמיוחד בספסל האחורי. נתון הרוחב צמח אף הוא (185 ס"מ לעומת 181 בעבר), והגובה צמח בס"מ וחצי ל-146 ס"מ. ה-508 דומה במידותיה לאחותה לפלטפורמה, סיטרואן C5, שמציגה נתון אורך של 478 ס"מ ובסיס גלגלים של 281.5 ס"מ.
 
למרות התוספת במידות, ה-508 דווקא קלה יותר מקודמתה. הגרסאות השונות ישקלו בין 1,390 ל-1,540 ק"ג בהתאם לאבזור ולמנוע, ירידה של בין 20 ל-120 ק"ג בהשוואה ל-407. לכך אחראים, בין היתר, מנועים בנפח צנוע יחסית לעבר. בשלב הראשון למשל, יוצעו רק מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר, לעומת בין 1.8 ל-2.9 ליטר בעבר.
 
צילום: מנהל
 
למרות הוויתור בשלב זה על מנוע 2.0 ליטר החשוב מאוד לשוק הישראלי, הגרסה האוטומטית (סוף-סוף עם שישה הילוכים) של ה-508, תציע הספק גבוה יותר מבעבר: לעומת 140 כ"ס ב-407 2.0 ליטר, ה-508 1.6 ליטר-טורבו תציע 156 כ"ס. יחד עם הירידה במשקל – 1,410 ק"ג לעומת 1,445 ק"ג ל-407, קל להבין את השיפור בביצועים: 10.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (10.5 בעבר) ומהירות מרבית של 217 קמ"ש (207 בעבר). גם תצרוכת הדלק שופרה, ועומדת על נתון מוצהר של 14 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 11.6 בעבר, ובהתאם פליטת CO2 ירדה מ-204 גרם לק"מ ל-164 בלבד.
 
כמו במקרה של פיג'ו 3008, גרסת הדגל של ה-508 תהיה ה-Hybrid4, שתוצג בעתיד ותשלב בין מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, לבין מנוע חשמליים המניעים את הגלגלים האחוריים, במה שיוצר מעין הנעה כפולה. גרסה זו תפלוט 99 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע בלבד. עדיין לא ידוע מתי יחל שיווק גרסה זו. בעתיד צפויות גרסאות כלאיים לדגמים נוספים, אחד מהם הוא פיג'ו 308.
 
טכנולוגיה מתקדמת
מלבד השינויים הניכרים בעיצוב, במידות, בביצועים ובתצרוכת הדלק, פיג'ו 508 תציע גם שורה של אבזרי נוחות חדשים. אלו יכללו בין היתר בלם חניה אלקטרוני, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, תצוגה עילית לנתונים שונים, וכניסה והנעה ללא מפתח. עוד נמסר כי יוצעו שני מערכי מתלים: מרבית הגרסאות יציעו מתלה קדמי מסוג מקפרסון, בעוד שדגם ה-GT החזק ביותר (2.2 ליטר, טורבו-דיזל עם 204 כ"ס), יוצע עם מתלה קדמי מסוג עצמות עצה.