סיטרואן DS4
אחרי סיטרואן DS3, מגיעה סיטרואן DS4. יצרנית הרכב הצרפתית תציג בתערוכת פריז (2-17 באוקטובר) את המכונית השנייה בסדרת DS היוקרתית, הפעם משפחתית קומפקטית המבוססת על סיטרואן C4 החדשה, שתוצג אף היא לראשונה באותה תערוכה.
ה-DS4 עושה שימוש בפלטפורמה הקומפקטית של סיטרואן, המשמשת מלבד את ה-C4 גם את פיג'ו 308, פיג'ו 3008 ו-5008 וסיטרואן C4 פיקאסו. פלטפורמה זו צפויה להוות בסיס גם ליוקרתית הבאה של סיטרואן, שתהיה ככל הנראה מכונית פנאי מוגבהת.
מהתמונות הראשונות ניתן להבין מדוע עיצוב ה-C4 החדשה שמרני יחסית. ניכר כי את הנועזות היחסית שמרה סיטרואן ל-DS4, שמציעה אמנם גם היא מרכב האצ'בק עם חמש דלתות, אך נעזרת בעיצוב מתוחכם יותר כדי ליצור רושם יוקרתי. בין היתר, סיטרואן משתמשת כאן לראשונה בטריק העיצוב שהמציאה אלפא רומיאו עם ה-156 בשנות ה-90 הסתרת ידיות הדלתות האחוריות בקורה האחורית.

ה-DS4 קצרה מה-C4 החדשה בשישה ס"מ (427 לעומת 433), רחבה ממנה בשני ס"מ (181 לעומת 179), וגבוהה ממנה בארבעה (153 ס"מ לעומת 149). נפח תא המטען קטן מהאחות המהוגנת (370 לעומת 408 ליטר), אך בסיטרואן מבטיחים כי גם ה-DS4 תציע מרווח מספק לחמישה.
צילום: מנהל
בהיצע המנועים אין כמעט חידושים, עם צמד מנועי דיזל (110 או 160 כ"ס) ושלושה מנועי בנזין בנפח אחד 1.6 ליטר. ההספקים בבנזין יעמדו על 120, 155 או 200 כ"ס, כשהדגש בשלושתם הוא על רמת זיהום נמוכה (149 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע בדגם הבכיר, למשל). סיטרואן תציע את ה-DS4 עם תיבות שישה הילוכים, ידנית ואוטומטית, אם כי עדיין לא ברור אם מדובר באוטומטית רגילה או ברובוטית מסוג כלשהו.
עוד נמסר טרם ההשקה, כי רמת האבזור תהיה נדיבה למדי. בין היתר יוצעו חישוקי "19 בחלק מהגרסאות, גג פנורמי, אפשרות לשנות את צבע תאורת המחוונים, פנסי ערפל הנדלקים לפי כיוון ההגה במהירות נמוכה, התראה מפני פגיעה ברכב הנוסע לצדכם בשטח "מת", ובקרת שיוט עם מגביל מהירות.
ה-DS4 תערוך כאמור הופעת בכורה בפריז, וצפויה להגיע לשווקים השונים באירופה בראשית שנת 2011. בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תשווק אצלנו, אם כי זה ככל הנראה יקרה זמן קצר לאחר תחילת השיווק ביבשת הקלאסית.