סדנת השיפורים האמריקאית 'הנסי פרפורמנס' – המתמחה בטיונינג פרוע של מכוניות ספורט, בעיקר אמריקאיות – חשפה בתחילת השבוע טיזר נוסף של הוונום GT, מכונית העל הכמעט-עצמאית הראשונה שלהם. למה כמעט? משום שהוונום מתבססת על רצפת הלוטוס אליז, ואינה מכונית שפותחה לחלוטין מדף חלק. היא גם תיבנה באנגליה, בסיוע 'פרודרייב' המהוללת, ולא במטה הראשי של הנסי בטקסס. עם זאת, שינויים כבדים מאוד בוצעו במכללי השלדה על מנת להתאים את המכונית לייעודה החדש והיא תהיה ארוכה ורחבה משמעותית מהלוטוס הצנועה, כפי שניתן לראות בתמונת הפרומו ובסרטון הרשמי ששוחררו. במרכז השלדה יותקן מנוע V8 שנלקח מהקורבט, עם צמד מגדשי טורבו והספק שנע בין 725 ל-1200 כ"ס – בהתאם להעדפת הלקוח. משום מה, יש לנו הרגשה שמעט מאוד גרסאות ישווקו עם 725 כ"ס בלבד...


המטרה העיקרית של הנסי, בדומה לסדנאות שיפורים רבות, היא להביס את הבוגאטי ויירון בכל הקשור לביצועים – ובהתאם מצהירים על תאוצה למאה ב-2.4 שניות ומהירות מרבית של למעלה מ-420 קמ"ש. ואל תחשבו שההצהרות הללו ריקות מתוכן: במבחני תאוצות במגזינים אמריקאים הביסה כבר הסדנה הקטנה את הויירון האימתנית בעזרתה של דודג' וייפר עם 1200 כ"ס, ובמקרה של הוונום GT, יחס ההספק/משקל (למעלה מ-1000 כ"ס לטון) קיצוני עוד יותר מאשר בוייפר המדוברת.

אנשי החברה יודעים לספר כי התבססו על האליז בגלל יכולתה הדינאמית הפנטסטית, ציידו את הוונום GT בבלמים קראמים אדירי ממדים והסתייעו במהנדסי פורמולה 1 עבור כיול השלדה, כדי להבטיח ש(בניגוד לוייפר?) זו לא תהיה מכונית המיועדת רק לנסיעה בקו ישר.

החשיפה הרשמית שתוכננה לתערוכת ז'נבה 2010 נדחתה עד ל-30 במרץ, והבכורה הדינאמית צפויה להיערך ב"פסטיבל המהירות של גודווד" בחודש יולי.