אלפא רומיאו ג'ולייטה החדשה
לפני כשלושה חודשים נחשפו התמונות והפרטים הראשונים אודות הג'ולייטה החדשה של אלפא רומיאו. את החשיפה ליוותה פרשה מעניינת שבמרכזה סכסוך בין העובדים להנהלה שהחליטה שייצורה של מחליפת ה-147, שאמורה הייתה להיקרא מילאנו, יעבור מהמפעל במילאנו שייסגר למפעל אלפא בטורינו. תמונות מהמפעל הודלפו לרשת ובאלפא מיהרו לשחרר תמונות רשמיות ולהודיע שהמכונית לא תיקרא מילאנו, אלא תשתמש בשם מעורר הרגשות מהעבר, ג'ולייטה.
כך או כך, רגע לפני פתיחת תערוכת ז'נבה שבה תערוך הנובו ג'ולייטה את בכורתה הרשמית משחררים באלפא את הפרטים המלאים על המכונית.
הג'ולייטה החדשה גדולה מה-147 אותה היא יורשת בכל מימד. עם אורך של 435 ס"מ תהיה הג'ולייטה הגדולה בקטגוריה אם לא מחשיבים את הלנצ'יה דלתא החריגה בגודלה. לשם השוואה, פולקסווגן גולף שאותה מסמנת הג'ולייטה כמטרה עיקרית קצרה ממנה ב-15 ס"מ. בשאר המידות הג'ולייטה נדיבה למדי אך לא באופן יוצא דופן: הרוחב עומד על 180 ס"מ, הגובה על 146 ס"מ ובסיס הגלגלים על 263 ס"מ.

הג'ולייטה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיאט ומצויידת בתמוכות מקפרסון מלפנים ובמתלה רב חיבורי חדש מאחור. באלפא מתגאים שבמתלים נעשה שימוש נרחב באלומיניום ובחומרים פלסטיים מתקדמים על מנת להפחית משקל. מערכת ה-DNA שפגשנו כבר במיטו עשתה את דרכה גם אל הג'ולייטה כאשר המערכת שולטת בנוסף לתגובת המצערת, תיבת ההילוכים וההגה גם בדיפרנציאל ה-Q2 האלקטרוני ובתפקוד מערכת בקרת היציבות.
אלפא רומיאו ג'ולייטה החדשה – הפרטים המלאים
צילום: מנהל
את הג'ולייטה יניעו צמד מנועי טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. הראשון מספק 120 כ"ס אך מי שיהיה הרלוונטי ביותר עבור השוק הישראלי הוא מנוע ה-1.4 שמצוייד גם במנגנון המולטיאייר שמספק 170 כ"ס ו-25.4 קג"מ (כאשר מערכת ה-DNA במצב דיינמיק) שישודך גם לתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה.
באירופה תוצע הג'ולייטה גם עם צמד מנועי דיזל JTD. האחד בנפח 1.6 ליטר המספק 105 כ"ס והשני בנפח 2.0 ליטר המספק 170 כ"ס כאשר גם מנוע הדיזל החזק ישודך לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה. אגב, כל המנועים יהיו מצוידים במערכת Start&Stop. בפסגת ההיצע לעת עתה יוצע מנוע ה-1750 טורבו הזרקה ישירה החדש שהגיע לא מזמן גם לאלפא רומיאו 159 כאשר בג'ולייטה יספק מנוע זה 235 כ"ס.

הג'ולייטה כאמור, תערוך את הבכורה בתערוכת ז'נבה שתיפתח בימים הקרובים כאשר זמן קצר לאחר מכן תגיע גם לתערוכת אוטומוטור בישראל. שיווקה אצלנו יחל באמצע השנה כאשר המחיר יחל בגזרת ה-170,000 - 180,000 שקלים עבור גרסת ה-1.4 ליטר 170 כ"ס. גרסת ה-235 כ"ס תזכה ללוגו "עלה תלתן ירוק" ותגיעה רק בהזמנות מיוחדות.