הונדה אינסייט. הצטיינה
רף הבטיחות עולה. זו המסקנה הבלתי-נמנעת מתוצאות הסבב האחרון של מבחני NCAP, אשר מתפרסמות היום. לא פחות משמונה מכוניות נבדקו הפעם, וכמעט כולן השיגו ציון בטיחות כולל של חמישה כוכבים – וזאת כאשר אף אחת מהן איננה נחשבת ליוקרתית ומאובזרת במיוחד. רוב המכוניות גם רלבנטיות לשוק הישראלי, או שיהיו רלבנטיות בקרוב.
 
סבב NCAP חדש: הצלחה כמעט גורפת
צילום: מנהל 
טויוטה פריוס. גם היא הצטיינה
 
על 5 הכוכבים שהשיג הקיה סורנטו החדש כבר דיווחנו לכם אתמול. אליו הצטרפו צמד ההיברידיות החדשות של הונדה וטויוטה, אינסייט ופריוס, הסובארו B4 החדשה (לגאסי) שכמו הסורנטו עדיין לא הושקה באירופה, רנו גרנד סניק, הפולו החדשה של פולקסווגן וסקודה יטי – כולן השיגו 5 כוכבים. רק מכונית אחת, ה-C3 של סיטרואן, לא הצליחה להשיג את מלוא חמשת הכוכבים.
 
סבב NCAP חדש: הצלחה כמעט גורפת
צילום: מנהל 
סיטרואן C3. רק 4 כוכבים
 
במבחני הבטיחות הקלסיים הבודקים את רמת ההגנה על נוסעי המכונית, מבוגרים וילדים, דווקא היתה ה-C3 בסדר גמור ואף השיגה בשני הסעיפים ציונים גבוהים משל הלגאסי/B4, למשל; אבל ציונים נמוכים בסעיפי מערכות בטיחות (40%) והגנה על הולכי רגל (רק 33%) היו כנראה בעוכריה. אוספי הציונים המרשימים ביותר הושגו על-ידי צמד ההיברידיות; אצל הפריוס למשל היו כל הציונים מעל 80% למעט הגנה על הולכי רגל, שם רשמה 68% – וגם כך היתה שניה בסעיף זה רק לאינסייט. את הציון הגבוה ביותר בין שמונה הנבדקות בסעיף הגנה על מבוגרים השיגה דווקא הסקודה יטי, 92% (לעומת 79% של ה-B4, שהיה הציון הנמוך ביותר). בהגנה על ילדים היתה הפולקסווגן פולו הטובה מכולן, עם ציון של 86%.
בטבלה המופיע מימין (לחצו להגדלה) ניתן לראות את כל הציונים בפירוט.