טויוטה חשפה אתמול בתערוכת דטרויט את הדור השלישי של מכוניתה ההיברידית המצליחה, פריוס. הממדים החיצוניים כמעט ולא השתנו וגם הצורה תהיה מוכרת מייד לכל חובב איכות-הסביבה, אבל התוצאה בכל זאת נעימה יותר לעין, יותר אווירודינמית (מקדם הגרר הוא 0.25 בלבד) – ומתחת לעיצוב, אומרת טויוטה, מסתתרת פלטפורמה חדשה לגמרי.
יחידת ההנעה ההיברידית שומרת על העקרונות המוכרים אך מנוע הבנזין הוא עכשיו בנפח 1.8 ל' במקום 1.5, ומפיק 98 כ"ס (לעומת 76 במנוע הנוכחי). ההספק המשולב המירבי בסיוע המנוע החשמלי הוא 134 כ"ס, לעומת 112 בפריוס הנוכחית (כל הנתונים, אגב, מתייחסים למפרט האמריקני; יתכן כי יהיו הבדלים קלים בגרסה האירופית, שתוצג בז'נבה). המכונית תציע פריט ייחודי המשתלב היטב במאבק לאיכות הסביבה: גג סולרי אופציונלי אשר יפעיל את מערכת האוורור בעת חניה כאשר המכונית נמצאת בשמש, ובכך יפחית את העומס על מערכת המיזוג כאשר חוזרים לנסוע במכונית. עוד אופציות המוכרות לנו ממכוניות אחרות: תאורת LED קדמית, ומערכת התראה לסטיה מנתיב.
הופעת הפריוס החדשה תוזמנה היטב כך שלהונדה אינסייט החדשה לא יהיה יותר מדי זמן לחגוג באור הזרקורים... היא גם מגיעה בזמן בו טויוטה זקוקה מאד לכוכבת-מכירות בשוק האמריקני, ולפריוס יש סיכוי מצויין להפוך לכזו. שיווקה בפועל של המכונית יחל באירופה רק בקיץ, ככל הנראה.