לפני כשבועיים הואילה ב.מ.וו לגלות לנו פרטים ראשוניים אודות המיני החדשה, יחד עם תמונות של מכוניות תחת הסוואה קלה. עכשיו נחשפת המיני במלוא הדרה, ללא הסוואה וכולל תמונות הפנים שעד עתה הוסתרו מפנינו – וכולל מפרט טכני מלא.כבר לפי מה שכבר סיפרנו לכם קודם ניתן היה להבין כי בצד המכני, השינוי הדרמטי ביותר הוא כמובן במנועים. הנתונים הנוספים שנמסרו מגלים כי לא רק שצמד המנועים עליהם מדובר בינתיים, של הקופר והקופר S, חזקים מקודמיהם: הם גמישים יותר, חסכוניים משמעותית (בין היתר בזכות שיפור במקדם הגרר, מ-0.35 ל-0.33), ונקיים יותר. מנוע הוואלווטרוניק החדש של המיני קופר מציע, בנוסף לגידול צנוע בהספק המרבי מ-115 ל-120 כ''ס, מומנט מרבי של 16.3 קג''מ ב-4,250 סל''ד, לעומת 15.2 קג''מ ב-4,500 סל''ד של הקופר היוצאת. משמעותי עוד יותר הוא הנתון של 14.3 קג''מ שמתקבלים כבר ב-2,000 סל''ד. לכן, למרות שנתון ה-0 ל-100 לא השתנה ועומד על 9.1 שניות לגרסה הידנית (המהירות המירבית עלתה בשיעור זניח, מ-200 ל-203 קמ''ש), הרי שהביצועים בחיים האמיתיים יהיו טובים משמעותית. כך למשל התאוצה מ-80 ל-120 קמ''ש בהילוך הרביעי מתבצעת ב-9.4 שניות, לעומת 10.5 שניות בדגם היוצא. צריכת הדלק הרשמית המוצהרת היא 17.2 ק''מ/ל' לעומת 14.5 ק''מ/ל' בקופר היוצאת, ועם כל זאת פליטת CO2 השתפרה בכ-16%.
הקופר S זוכה, כפי שסיפרנו כבר, להזרקה ישירה והגדשת-טורבו (מגדש ''טווין סקרול'' לתגובה מהירה יותר) במקום מגדש-על; ואלוטרוניק אין כאן אך שסתומי היניקה נהנים מתזמון משתנה. הגידול בהספק המרבי אינו דרמטי, 175 כ''ס לעומת 170; המומנט המירבי, לעומת זאת, לא רק שגדל בכ-10%, מ-22.5 ל-24.8 קג''מ, אלא גם מתפרש על פני תחום רחב במיוחד מ-1,600 עד 5,000 סל''ד (הגדשת-יתר לפרקי זמן קצרים, ''אוברבוסט'', מעלה את המומנט ל-26.5 קג''מ, אותם אפשר לקבל בין 1,700 ל-4,500 סל''ד); בקופר S היוצאת שיא המומנט התקבל ב-4,000. גם כאן נמצא שינוי מזערי בתאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש (7.1 שנ' לעומת 7.2) ובמהירות המירבית (225 קמ''ש לעומת 222), אך תאוצות הביניים השתפרו משמעותית: 8.0 שניות מ-80 ל-120 קמ''ש בהילוך שישי, למשל, לעומת 10.5 שנ' בקופר S הנוכחית. גם כאן צריכת הדלק קוצצה משמעותית ועומדת על 14.5 ק''מ/ל' לעומת 11.6 (!), בעוד פליטת המזהמים שופרה בלמעלה מ-20%! במלים אחרות, מנוע הקופר S החדש אינו צורך דלק יותר ממנוע הקופר הקודם, ומזהם קצת פחות, למרות הספק מירבי גבוה ביותר מ-50%...
על הגידול באורך הכללי של 6 ס''מ כבר סיפרנו לכם, ועכשיו אפשר להוסיף כי בסיס הגלגלים לא השתנה ונשאר על 247 ס''מ. הרוחב גדל בס''מ בודד ובגובה אין שינוי – וגם מבחינה עיצובית שומרת המיני על הפרופורציות המוכרות, עם גלגלים שנדחפו לארבע הפינות, קו מתניים גבוה (עוד יותר מבדגם היוצא), והאשליה האופטית כי הגג צף בזכות החלונות העוטפים. הפנים, לעומת זאת, אכן מצדיק את ההגדרה ''מהפך'' כפי שניתן לראות בתמונות.
בצד השילדה, המיתלים הקדמיים נותרו מסוג מקפרסון אך מאחור יש מיתלים חדשים מסוג ''זרוע מרכזית'' עם רכיבי אלומיניום, החוסכים 6 ק''ג לעומת הדגם היוצא. מערכת היגוי אלקטרו-מכנית חדשה, EPAS, מציעה תגבור משתנה בהתאם למהירות, ומצויידת במתג ''ספורט'' ההופך את ההיגוי לישיר יותר. אותו מתג גם משנה את התגובה ללחיצה על המצערת והופך אותה למהירה יותר.
בצד הבטיחות, באירופה משווקת המיני עם שש כריות כסטנדרד, ומצויידת בשלל מערכות עזר שאותן כבר הזכרנו בידיעה הקודמת – ביניהם בקרת בלימה בפניה (CBC), בקרת יציבות בסיסית עם בקרת משיכה ASC+T ואופציה לבקרת יציבות דינמית, DSC. זו האחרונה מגיעה עם סיוע לזינוק בעליה, Hill Assist.
שיווק המיני החדשה אמור להתחיל עוד לפני סוף השנה. הדגם היוצא היה הצלחה גדולה עבור ב.מ.וו: בחמש שנים נמכרו יותר מ-800,000 יחידות, יותר מרבע מהן בבריטניה לבדה. אפשר להניח שהדגם החדש, עם מכניקה עדכנית ועיצוב חיצוני השומר אמונים למקור, ימשיך את ההצלחה.