החיים מלאים בפשרות שנובעות מאילוצים. גלידה ושוקולד נורא טעימים – אבל משמינים. בית במושב, עם גינה ענקית (וסככה לעבוד על רכב האספנות) זה הכי כיף – אבל רחוק מאוד מהעבודה (או עולה יד ורגל, וגם איזו כליה) וכן הלאה וכן הלאה. וכך זה גם במכונית – אין מכונית שעושה הכל טוב, ואלו שעושות כמעט הכל טוב, יקרות מדי. והתקציב הרי תמיד מוגבל – אלא אם אתם חברי האלפיון העליון.
לכן החלטנו לרכז עבורכם את רשימת המכוניות הזולות ביותר בכל קטגוריה. אולי היא תעזור לכם לקנות מכונית שמתאימה לכם יותר, למרות התקציב המוגבל. למשל במקום לדחוס את המשפחה בסופרמיני – לקנות באותו תקציב משפחתית. מטבע הדברים אלו לא המכוניות הטובות ביותר בקטגוריה הרלוונטית, ועדיין – עם מספרים קשה להתווכח.
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

מיני - סיטרואן C1 ידנית, 55,000 שקלים
הדור השני של מכונית המיני של סיטרואן, בדיוק כמו הדור הראשון, חולק את מכלוליו עם פיג'ו 108 וטויוטה אייגו. מדובר בשיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן וטויוטה שהוליד שלושה דגמים כמעט זהים. לסיטרואן C1 עיצוב צעיר בפנים ובחוץ ותא נוסעים בסיסי אך נעים. מנוע בנפח 1.0 ליטר מפיק 69 כ"ס, ובשידוך לתיבה ידנית מתקבלים ביצועים מספקים בהחלט, יחד עם צריכת דלק חסכונית מאוד.

סופרמיני - דאצ'יה סנדרו ידנית – 55,000 שקלים
דאצ'יה משמשת היום כמותג הלואו-קוסט של קונצרן רנו-ניסאן, ולכן אין זה מפתיע לגלות שהמותג מככב ברשימה הזו, עם שלוש נציגות. הסנדרו היא סופרמיני גדולה למדי, המציע מרחב פנימי נדיב ותא מטען גדול, ויכול בהחלט לשמש כרכב ראשי של משפחה עם שני ילדים. ה"תשלום" על המחיר הנמוך מגיע בדמות תא נוסעים פשוט למראה, עשוי פלסטיק גס (האבזור דווקא בסדר) ומנוע מיושן וחלש יחסית – 1.2 ל', 75 כ"ס. הוא משודך, כמובן, לתיבה ידנית.
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

תת-משפחתיות - פיאט טיפו ידנית – 90,000 שקלים
את תואר "הזולה בסגמנט" קוטפת הטיפו. מבחינת נתונים היא אומנם על הגבול שבין משפחתית לתת-משפחתית, אך המחיר הכריע את הכף מבחינת השיוך ברשימה שלנו. 90 אלף שקלים יעבירו לידיכם מפתח של טיפו חדשה, ידנית ובסיסית, בעלת מנוע 1.4 ליטר עם 95 כ"ס ותיבה ידנית 6 הילוכים. במחיר הזה תקבלו מכונית שמציעה מרחב ראוי לחמישה נוסעים, אבזור מתקבל על הדעת ותא מטען ענק – 520 ל'.
אם אתם מתעקשים על תיבה אוטומטית ומנוע 1.6 ל', אתם לא צריכים להוסיף הרבה – עבור 99,000 שקלים תקבלו את הפיג'ו 301, עם מנוע 1.6 ל', 115 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. היא פותחה במיוחד עבור שווקים מתפתחים, כאלו שבהם הלקוחות מחפשים מקסימום נפח לכסף, ומבוססת על הסופרמיני של החברה, ה-208, שנמתחה. התוצאה היא רכב מעט צר יותר ממשפחתית רגילה, עם תא נוסעים פשוט ובסיסי אבל מרחב פנימי טוב לארבעה (לשלושה יהיה צפוף מאחור). גם כאן תא המטען גדול מאוד (507 ל').
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

משפחתיות - יונדאי i30 ידנית - 103,500 שקלים
המשפחתית הקומפקטית של יונדאי מציעה דיל זול ומשתלם - תמורת וויתור על תיבה אוטומטית. יונדאי i30 מציעה מרווח פנים מכובד, תא נוסעים מודרני ועשוי היטב, תא מטען גדול מהממוצע ועיצוב נאה עד מאוד. ב-103.5 אלף שקלים תקבלו מנוע בנפח 1.4 ליטר עם 100 כ"ס, שמשודך לתיבה ידנית 6 הילוכים. אגב, בתוספת של 3000 שקלים תוכלו לרכוש את גרסת הסטיישן, עם תא מטען ענק (528 ל').
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

משפחתיות גדולות - טויוטה אוונסיס – 147,500 שקלים
טויוטה אוונסיס היא משפחתית גדולה וותיקה למדי, שכבר עברה שתי מתיחות פנים (האחרונה ב-2015). היא מציעה עיצוב סולידי וביצוע סביר ומעלה ברוב המדדים – תא נוסעים נעים, עבודת מתלים שקטה ונוחה וביצועים סבירים. הגיל מתבטא בעיקר בממדים – היא קטנה מרוב המתחרות בסגמנט, ואם נהיה קטנוניים, נספר שבסיס גלגליה הוא בדיוק כמו של אחותה הקטנה, הקורולה – 270 ס"מ. המנוע הוא בנפח 1.8 ליטר, מפיק 147 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

רכבי פנאי קטנים - סיטרואן קקטוס – 89,000 שקלים
סיטרואן רצו לייצר קרוסאובר קטן וזול, אבל שלא יקרין תחושה בסיסית וזולה - והקקטוס הוא התוצאה, המוצלחת, של הניסיון הזה. העיצוב מעולה, גם מבחוץ וגם מבפנים, ומצליח לחפות על איכות חומרים פשוטה יחסית או פריטים מוזרים (כגון חלונות אחוריים שנפתחים רק לחריץ). פגושי האוויר הייחודיים משמשים הן כפריט עיצובי והן כפתרון מבריק לצמצום נזקי החנייה העירוניים. המנוע קטן ולא ממש חזק – 1.2 ל', 82 כ"ס – אבל בזכות משקל קל יחסית, הביצועים סבירים וצריכת הדלק טובה. משקלו הקל (965 קילו, פחות מה-208...) מחפה על מנוע קטן ומעט חלש, עם ביצועים סבירים וצריכת דלק טובה. בתוספת של 5,000 שקלים, אפשר לקבל את גרסת הטורבו, עם 110 כ"ס, שמציעה ביצועים טובים בהרבה, מבלי לפגוע כמעט בצריכת הדלק.
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל

רכבי פנאי קומפקטיים - דאצ'יה דאסטר – 90,000 שקלים
הדאסטר כבר וותיק למדי – הוא הוצג בשנת 2009 – אבל אלינו הגיע רק ב-2015, עם הגעת דאצ'יה לארץ. זו אולי הסיבה שמבחינת מידות, הוא על הגבול שבין רכבי הפנאי הקטנים והקומפקטיים. הוא מציע עיצוב תכליתי, נוחות נסיעה טובה, תא הנוסעים מרווח יחסית ויכולת שטח מפתיעה לטובה. נקודת התורפה, כמקובל בדאצ'יה, היא בתחום העידון ואיכות/עיצוב תא הנוסעים, ובמקרה של הדאסטר, גם הבטיחות לא מבריקה – שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק האירופאיים.
ב-90 אלף שקלים תקבלו את גרסת ההנעה הקדמית (הנעה כפולה עולה עוד 10,000 שקלים), עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, המפיק 125 כ"ס, ותיבה ידנית 6 הילוכים.
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל
מיניוואנים (שבעה מושבים) - דאצ'יה לודג'י – 99,500 שקלים
ושוב דאצ'יה... הלודג'י הוא מיניוואן קומפקטי (גודלו כשל רנו גרנד-סניק) המציע שבעה מושבים. הוא הוצג בשנת 2012 ואלינו הגיע רק ב-2015. הוא רכב השבעה מושבים הזול ביותר בארץ, ובפער גדול, כאשר המחיר הוא, שוב, בתא נוסעים פשוט וציון בטיחות בעייתי – שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק האירופאים. המנוע הוא בנפח 1.2 ליטר, טורבו, עם 115 כ"ס והתיבה ידנית (6 הילוכים).
המכוניות הזולות ביותר בישראל
צילום: מנהל