ערד היא אתר עליה לרגל לחובבי הגה וכידון מזה שנים רבות בשל השילוב של כבישי נהיגה טובים באזור (בדגש על סדום ערד) ומנחת גדול ונטוש שמאפשר אימונים בסביבה סטרילית-יחסית. לכן לא פלא שלאורך השנים עלה לא פעם הרעיון של הקמת מסלול מירוצים של ממש באזור, או הקמת פארק מוטורי על בסיס המנחת.
אלא שדיבורים כאלו, על מסלול (לאו דווקא בערד), צצו שוב ושוב בשנים האחרונות, לפעמים אפילו עם דיווחים על עבודות בשטח - ושוב ושוב החלום התנפץ כשמכל הדיבורים לא נשאר אפילו אבק. וכך חובבי הרכב נאלצו להסתפק במה שיש - קודם המסלול הקטן והצפוף בכוכב יאיר, ועכשיו המסלול המושקע, אבל עדיין קצר וצפוף, בבית שאן.
מסלול בערד – ימות המשיח?!
צילום: מנהל
זוהי אחת מהדוגמאות האפשריות לתוואי המסלול
לכן כשהתחילו השמועות על החלטה להקים פארק מוטורי שכולל מסלול מירוצים בערד, היינו סקפטיים. אלא שנראה שהפעם דווקא יש מקום לאופטימיות. לא מדובר בהחלטה עקרונית בלבד - שם אחר ל"מה אכפת לנו להגיד" - אלא בהחלטה לביצוע, שכבר הוקצה לה תקציב של חמישה מליון שקלים (ארבעה מיליון שקלים ממשרד התרבות והספורט, ועוד מיליון מתקציב העירייה). לטובת העניין הוקצה שטח של 100 דונם, עם אפשרות הרחבה ל-400 דונם בעתיד, ונמסר כי הליכי אישור השימוש בקרקע להקמת מסלול נמצאים "בשלבים מתקדמים מאוד". בפארק, שככל הנראה יוקם ממערב לעיר, ולא על בסיס המנחת, מתוכנן מסלול אספלט באורך של 1.6 ק"מ וברוחב עשרה מטרים. נכון, זה עדיין לא לגונה סקה או מונזה, אבל בהחלט לא רע - והרבה יותר ממה שיש לנו היום. לשם השוואה, המסלול בבית-שאן הוא באורך של 600 מטרים וברוחב של 7.5 מ'. במסלול מתוכנן, בשלב הראשון, יציע צופים נייד (ניתן לפירוק), ומהעירייה נמסר כי היא מחפשת משקיעים נוספים לפרויקט, כדי שיהיה אפשר לפתח את המסלול כמה שיותר. אז אם בדיוק התלבטתם מה לעשות עם איזה מיליון או שניים, דמיינו כמה טוב זה ישמע כשהקריין בטלוויזיה יתאר את המתחרים נכנסים לפניה על שמכם...
העירייה מצהירה כי היא מקווה שהמסלול יהיה מוכן לשימוש כבר באפריל הקרוב, אבל גם אם פרק זמן של פחות מחצי שנה נשמע לנו קצת אופטימי, הרי שאנחנו חייבים להודות שהפרויקט כולו נראה רציני יותר מבמקרים דומים בעבר, והצליח לנטוע בנו את התחושה שהפעם יש סיכוי טוב שהעסק באמת יקרה.
אנחנו מחזיקים אצבעות.
מסלול בערד – ימות המשיח?!
צילום: מנהל
מסלול ספא. אל תצפו למשהו כזה