יונדאי מקום שלישי במאי, קיה ראשונה
שוק הרכב הישראלי ממשיך להתקרר. נתוני המסירות שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודש מאי, מגלים כי בדומה לחודשים פברואר, מרץ ואפריל, גם במאי נמסרו פחות מכוניות מאשר בחודש המקביל ב-2016: בסך הכל עלו לכביש 24,550 מכוניות, ירידה של 4% לעומת 25,527 אשתקד.
מראשית השנה נמסרו 143,060 מכוניות, עלייה של פחות מ-3% לעומת ינואר-מאי 2016 (139,061), כאשר כעת ברור כבר כי חודש ינואר היה יוצא הדופן. נזכיר כי בחודש הראשון של השנה נשבר שיא המסירות הישראלי עם 45,210 יחידות, אך מאז נרשמת ירידה עקבית מדי חודש.
מסירות מאי: נמשכת הירידה בשוק הישראלי
צילום: מנהל
בדירוג המותגים החודשי יונדאי רושם חולשה יחסית, כאשר קיה (3,331 יחידות) וטויוטה (3,092) ממוקמים לפניו. המותג, שמוביל עדיין בדירוג השנתי עם 21,075 יחידות, לעומת 17,963 לקיה ו-15,807 לטויוטה, הסתפק במאי ב-3,079 מסירות. הדומיננטיות של קונצרן יונדאי בישראל (כולל קיה), עדיין מרשימה במיוחד - עם נתח שוק של יותר מ-27%. כן, קרוב לאחת מכל ארבע מכוניות חדשות שנמסרו השנה מצוידות בסמל של יונדאי או קיה.
מסירות מאי: נמשכת הירידה בשוק הישראלי
צילום: מנהל
בפלח היוקרה, אין חדש תחת השמש - עם הובלה בפער הולך וגובר של אודי על-פני מרצדס. נראה כי המהפך שנרשם במרץ, אז מותג מרצדס מוקם במקום הראשון, היה קצר מועד - 487 אודי נמסרו במאי לעומת 248 מרצדס (כולל 40 מסחריות), והפער בינואר-מאי צמח לכ-350 מכוניות - 2,668 אודי מול 2,316 מרצדס (מהן 166 מסחריות).
עוד בקרב מותגי היוקרה, וולוו רשם הישג כאשר עברה במאי את לקסוס, עם 605 יחידות מראשית השנה לעומת 604 למותג היפני. עם זאת בשני המותגים אין מקום לאופטימיות יוצאת דופן - וולוו רושמת ירידה של 9% במכירות השנה, לקסוס ירידה של 19%.