אינפיניטי Q30 - מבחן דרכים (2.0 ל', ט', אוטו', 4X4) - אוטו

אינפיניטי Q30 - מבחן דרכים (2.0 ל', ט', אוטו', 4X4)

אינפיניטי מציעה רכב יוקרתי קומפקטי, עם הרבה עזרה מידיד

מבחן דרכים זה פורסם בגיליון 376

באוטו אנחנו מתיחסים לאותם דגמים שמיועדים לרדת לשביל כאל "רכב פנאי", מה שמחייב התייחסות כאל זכר, ואילו השאר מוגדרים כ"מכונית", מה שמחייב התייחסות כאל נקבה. ההבחנה הזו קבועה, ולכן יוצרת הבדל שהוא מעבר לסתם קטע בדקדוק.

אני לא לגמרי משוכנע שזה נכון או נחוץ, אבל שינוי של הקביעה הזו אומר לפתוח מול יואל ו/או אביבי דיון על משהו לא נחוץ, שזה משהו שאנחנו באוטו משתדלים לא לעשות; פשוט, יש לנו מספיק דיונים על נושאים שהם כן נחוצים (בתקווה ששורות אלו לא יביאו לדיון מיותר...).
ה–Q30 של אינפיניטי גרמה לבעיה בנושא. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת ה–A קלאס של מרצדס. אולם, פרט לפער של חצי ס"מ באורך, המידות שלו זהות דווקא ל–GLA, שהוא רכב פנאי, וגם העיצוב קרוב מאוד לזה של רכב פנאי. אבל אינפיניטי הציגה את ה–Q30 כמכונית נוסעים, ורכב הפנאי בהקשר הזה הוא ה–QX30. זכר או נקבה? ובסוף החלטנו ללכת עם היצרן, אז קבלו את מבחן הדרכים שלנו ל–Q30 החדשה (והיפה!).
עיצוב ותכנון
ה–Q30 הוצגה בתערוכת פרנקפורט ב–2015, ו(גם) בעזרתה תנסה אינפיניטי לנגוס בחלק משוק היוקרה האירופאי, ולא רק האמריקאי, בו התמקדה החברה מתחילת דרכה. כבר בשנייה הראשונה מבחינים של–Q30 יש אס בשרוול, נכון יותר בכל הגוף, והוא העיצוב המרהיב שלה. המכונית פשוט נראית מצוין מכל כיוון, קרבית, עשירה בקווים מפוסלים ושפע קימורים ומשדרת קצת פנאי, קצת דמוי–קופה וקצת ספורט. מלפנים בולטת השבכה הגדולה, מהצד קורה C מיוחדת ושונה, ומאחור בולט המשך הקו המפוסל של צדי הרכב כשמעליו בולטת השמשה האלכסונית והגג הנמשך מעליה. משלימים את המראה חישוקי "19 ובתי גלגלים עם פס שחור ותאורת לד נאה ליום. התוצאה הסופית היא שפע של תשומת לב חיובית.
בניגוד לעיצוב הייחודי המובחן בחוץ, סביבת הנהג מקורית הרבה פחות. קודם כל (ובניגוד למופע החיצוני) כאן בולט, ומיד, הקשר למרצדס. ההגה, המתגים, המושבים, חלק מהצגים ואפילו המפתח זהים לאלה הנמצאים במקור הגרמני. מרבית העיצוב עצמו, כמו פתחי המיזוג ומרכז הקונסולה שונים, אבל מי שיבוא ממרצדס, ירגיש בבית.
המושבים נאים והפס הבהיר שעליהם מוסיף הרבה, גם בגלל שהצבע השחור דומיננטי מדי. במרכז בולט מסך "7, וניתן לתפעל אותו או על ידי חוגה וכפתורים, או במגע, אך התפעול לא ממש אינטואיטיבי. גם תפעול בקרת האקלים לא ממש נוח בגלל שהיא ממוקמת נמוך מדי. התחושה היא שמרחב הפנים אינו גדול מספק, והקונסולה והדשבורד קרובים מדי לנהג ולנוסע. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית (מה שבוודאי ימצא חן בעיני רבים) אבל מרווח הראש לגבוהים חסר וברך ימין של אותם גבוהים תפגוש פינה בולטת בקונסולה.
איכות החומרים בסיסית מדי בחלק מהמקומות (וגם עניין זה הועתק ממרצדס), אם כי החלקים העליונים עטופים בחלקם בעור והתוצאה נראית כמובן טוב יותר. הראות החוצה לא מבריקה בגלל חלונות קטנים (במיוחד לאחור). רמת האבזור נאה (ראו בוקסה) למעט חסרונו המוזר של מפתח חכם לכניסה ומוזר עוד יותר גם להתנעה. ולמרות אותם מרווחים חסרים, השהות בחלקו הקדמי של תא הנוסעים נעימה, אבל ציפינו ליותר.
המרחב מאחור סביר, מרווחי הברכיים והראש מספקים וצמד פתחי המיזוג מוסיף. המושב באמצע קטן יותר, לא נוח ומנהרת ההינע מפריעה גם היא לנוסע במרכז. תא המטען בינוני ובעל סף גבוה יחסית כאשר מתחת לרצפה לא מתחבא גלגל, אלא סאב–וופר מגודל של מערכת הקול המוצלחת מבית Bose.
יחידת כוח וביצועים
ה–Q30 מוצעת עם יחידות הנעה מוגדשות מבית מרצדס. הגרסה שנבחנה היא הבכירה ומצוידת במנוע 2.0 ליטר המספק 211 כ"ס ו–35.6 קג"מ. התיבה היא דו–מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה היא כפולה. התחושה בנהיגה היא שמדובר ברכב קצת–כבד (והוא אכן כזה, 1641 ק"ג), אבל עם מנוע חזק. התיבה בעלת תגובות מעט איטיות בנהיגה רגילה, וגם היא יכולה קצת להתבלבל מדי פעם. העברות ההילוכים תחת עומס מהירות וחלקות, ומצב 'ספורט' משפר את התגובות באופן מורגש. בכל מקרה הביצועים טובים, ואין בעיה להגיע למהירות גבוהה או לעקוף בקלות. נציין שלמנוע יש צליל מתכתי מעט, הוא נשמע קצת מוזר מבחוץ, וקצת רועש בתוך תא הנוסעים בסל"ד גבוה. ממוצע צריכת הדלק בימי המבחן עמד על 8.5 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח נרשמה צריכה של 14.9 ק"מ/ל'.
מתלים, נוחות והתנהגות
ה–Q30 בגרסת 2.0 ליטר מצוידת באופן תקני עם מתלים ובלמים ספורטיביים יותר. יחד עם צמיגי 235/45–19 היה ברור שנוחות הנסיעה תהווה אתגר למערך הזה. ואכן, ה–Q30 מבהירה די מהר שהמתלים הספורטיביים האלה נוקשים, הצמיגים אינם עוזרים והתמודדות עם איכות הסלילה בארץ לא קלה עבורה. בעיר היא מעבירה את השיבושים הקטנים, כאשר לפעמים היא מקפצת במקום לספוג אותם ומדי פעם אף חובטת קלות. מחוץ לעיר היא עסוקה בשיבושים הקטנים וגם בבינוניים, ורק גלי כביש מרוסנים היטב. בנוסף מורגשים רעשי רוח כבר מ–110 קמ"ש ואלה מצטרפים לרעשי כביש הנשמעים היטב אף הם.
את כל הטענות כלפי המתלים בנושא הנוחות תשכחו בכביש המפותל. ה–Q30 מתפקדת מצוין בכבישי נהיגה ולא משנה מה איכות הסלילה. משקל הרכב מרוסן, זוויות הגלגול לא גדולות, היכולת הדינמית גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, ואפשר לייצר קצב נהיגה שקרוב יותר לגרסאות ספורטיביות. להגה משקל כבד יחסית, הבלמים טובים (אם כי התעייפו מעט בירידה בעומס), ונכונות ה–Q30 להיכנס לפנייה מפתיעה לטובה. האינפיניטי ממשיכה להפתיע עם נכונות לפסוע עם הזנב לפי בקשה. המנוע, בעל היכולת עוזר אף הוא בנהיגה דינמית נמרצת. עם זאת, ה–Q30 פחות מערבת מהרצוי וצליל המנוע החזק/עסוק בסל"ד גבוה מפריע.
לא שלם, תמורה מעולה
ה–Q30 מציעה עיצוב נאה ומרשים במיוחד לצד תג מחיר הנמוך בעשרות אלפי שקלים מ–A קלאס עליה היא מבוססת; אם משווים ל–GLA, הפער גדול עוד יותר. ולא רק ביחס למקור: הקומפקטית של אינפיניטי מציעה מחיר תחרותי גם מול המתחרות הישירות.
ל–Q30 רשימת אבזור נאה, כולל אבזור בטיחות ראוי, איכות החומרים בחלקה אינה מספקת, מרחב הפנים לא גדול ומרווחי הרגליים והראש מלפנים חסרים לגבוהים. יחידת ההנעה טובה והביצועים בהתאם, ורק תחת עומס נרשם רעש מופגן, ובמהירות גבוהה רעשי הרוח והכביש נשמעים מדי.
היכולת הדינמית גבוהה מאוד, ואם אתם אוהבים לנהוג מהר, הגרסה שנבחנה מהווה הצעה מעניינת וראויה. מי שלא מחפש את היכולת הדינמית, לא יתחבר לגרסה זו בעיקר בגלל נוחות הנסיעה הנוקשה, שפוגמת באיכות החיים בנסיעה נינוחה, בייחוד בעיר. ייתכן וגרסת הכניסה (עם מנוע 1.6 ל' טורבו) שמוצעת ללא המתלים הספורטיביים, תהיה חבילה עדיפה, ובתנאי כמובן שנוחות הנסיעה שהיא מציעה תהיה משופרת. אנחנו מקווים לבחון אותה בקרוב ולעדכן.


גרסאות, אבזור ומחירים
ה–Q30 מוצעת עם שני מנועים מוגדשים (מבית מרצדס): 1.6 ל' (156 כ"ס) עם הנעה קדמית ו–2.0 ל' (211 כ"ס) עם הנעה כפולה, מתלים ובלמים ספורטיביים. התיבה בשתי הגרסאות היא דו–מצמדית עם 7 הילוכים. מחירה ההתחלתי של הגרסה הראשונה המוצעת בשתי רמות גימור הוא 180,000 שקלים, ומחירה של הבכירה, המוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה, עומד על 225,000 שקלים. רמת הגימור הבסיסית, 'פרמיום', מוצעת עם תאורת לד ליום (הלוגן לדרך), חישוקי "18, חיישני חניה אחוריים, מסך מגע "7 ובקרת אקלים מפוצלת. אבזור הבטיחות כולל התרעה מפני התנגשות כולל בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב. ברמת הגימור 'ספורט' - תוספת של 30,000 שקלים ב–1.6 ל'; תקנית ב–2.0 ל' - כוללת בנוסף חישוקי "19, גריל בעיצוב ספורטיבי, פגושים בעיצוב מודגש, גג פנורמי (לא נפתח), מושבי ספורט מלפנים, ריפוד בד משולב בעור, ומערכות קול של Bose.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות