ניסאן 370Z, מכונית הקופה הספורטיבית הוותיקה (הושקה בסוף 2008), הוזלה לאחרונה באופן משמעותי – כך עולה מבירור מול קרסו, יבואנית ניסאן לישראל. מחיר הדגם מתחיל כעת ב-330,000 שקלים, במקום 396,000 בעבר.
ניסאן 370Z הוזלה בכ-70,000 שקל
צילום: מנהל
על אף ההוזלה הניכרת, המפרט הטכני נותר דומה – ה-370Z מצוידת במנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.7 ליטר, עם 328 כ"ס ב-7,000 סל"ד, הנעה אחורית, דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית פלנטרית.
הביצועים הרשמיים – 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 250 קמ"ש – עדיין טובים למדי גם היום, אולם כבר פחות מרשימים בהשוואה למתחרות המוגדשות. ב.מ.וו M240i, למשל, רושמת 4.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, אודי TT - עם 230 כ"ס בלבד - זקוקה ל-5.9 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-5.3 בגרסת הנעה הכפולה. תצרוכת הדלק של ה-370Z מציעה תזכורת ממשית לגילה - 9.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 16-14 ק"מ לליטר אצל המתחרות המוזכרות – הבדל של עשרות אחוזים.
ניסאן 370Z הוזלה בכ-70,000 שקל
צילום: מנהל
גם מפרט האבזור לא השתנה – יש עדיין חישוקי "19 בעלי מידות נדיבות (245/40 מלפנים, 275/35 מאחור) ותאורת קסנון מבחוץ, בעוד שמבפנים ניתן למצוא מסך מגע "7, הנעה ללא מפתח, מצלמת אחורית מקורית, מערכת שמע "בוס" עם 6 רמקולים, ריפודי עור ומושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי וחימום - דומה למה שמקבלים אצל המתחרות. מנגד, ה-370Z לא מציעה כלל מערכות בטיחות אקטיביות, וחבל.
המחיר החדש מחזיר את ניסאן 370Z בחזרה למשחק בפלח מכוניות הספורט-הנעה-אחורית הזולות ביותר בישראל, כאשר כעת היא אחת הזולות מסוגה. המתחרות הקרובות ביותר הן ב.מ.וו M240i, עם 340 כ"ס ותג-מחיר של 362,000 שקלים, ואודי TT עם 230 כ"ס, ומחיר העומד על 320,500 שקלים להנעה קדמית, 335,000 לכפולה. שברולט קמארו משתווה לניסאן בהספק ובמחיר (335 כ"ס, 330,000 שקלים), אך גדולה ממנה בהרבה, כמיטב המסורת האמריקאית. בכל מקרה, עם המחיר החדש ה-370Z ראויה להצלחה גדולה מבעבר – הרבה יותר ממכונית אחת שנמכרה בישראל במהלך כל שנת 2016.
ניסאן 370Z הוזלה בכ-70,000 שקל
צילום: מנהל