טויוטה תבחן מכוניות אוטונומיות במסלול מיוחד, שיוקם בארה"ב. מכון המחקר של טויוטה, המכונה TRI (ר"ת של Toyota Research Institute), יופקד על ביצוע ניסויים במקום, לטובת פיתוח בסביבה מבוקרת של מכוניות המסוגלות להימנע מתאונות במצבים מורכבים.

מסלול הניסוי החדש יוקם במישיגן, בשטח שגודלו כ-240 דונם בסמוך לאגם אוטווה. המסלול עצמו יהיה אובלי ובאורך של כ-2.8 ק"מ, ויבוצעו בו ניסויים בתנאי קיצון - כאלו שטויוטה מעריכה שיהיו מסוכנים מדי לבדיקה בכבישים ציבוריים.

"הקמת מסלול בעצמנו, מאפשרת לנו לתכנן אותו לפי הניסויים הייחודיים שלנו", מסביר ריאן יוסטיס, סגן-נשיא בכיר לנהיגה אוטונומית ב-TRI. לדבריו, דגש מיוחד יושם למצב הנהיגה האוטונומית "גרדיאן" (שומר) שטויוטה מפתחת, ושמטרתו לבצע פעולות חירום להצלת הנוסעים במקרה בו נהג אנושי לא פועל כנדרש. מדובר למעשה בשלב מתקדם יותר של מערכות הבטיחות האקטיביות - דוגמת בלימת חירום אוטונומית - שמוצעות כיום במכוניות רבות בישראל.

מכוניות טויוטה ינהגו את עצמן במסלול ניסוי חדש



"האתר החדש יאפשר לנו את הגמישות להתאים את תרחישי הנהיגה שיאתגרו את מגבלות הטכנולוגיה, ויקרבו אותנו יותר ליצירת רכב שננהג על-ידי בן אדם אך לא יכול לבצע תאונה".

טויוטה מפתחת ב-TRI מכוניות אוטונומיות ברמות שונות, ובפרט מצבי נהיגה שונים. הבולטים שבהם הם מצבי ה"שומר" ו"נהג" (Chauffeur) - כאשר מצב נהג פירושו רכב אוטונומי מלא, המסוגל לבצע את כל פעולות הנהג האנושי. שני המצבים צפויים להיבחן, בין היתר, גם במסלול החדש.

עוד נמסר כי במסלול הניסוי יהיו מספר אזורים, בהם הדמיה של שטח עירוני צפוף, כבישים חלקים וכבישים בינעירוניים מרובי נתיבים.

מכוניות טויוטה ינהגו את עצמן במסלול ניסוי חדש