קטגוריית רכבי המיני (A) באירופה ממשיכה להתכווץ, ויצרניות רכב שוקלות האם להישאר בה, להחליף תקליט או לנטוש לחלוטין. אחת היצרניות היותר מצליחות בתחום, קיה (וחברת האם שלה יונדאי), ממשיכות בינתיים להתחייב לקטגוריה עם דור חדש של יונדאי i10 שהוצג זה עתה וקיה פיקנטו הצעירה יחסית.

אבל מאחורי הקלעים נראה שגם הקוריאנים כבר שוקלים לאן המכוניות הללו צריכות לצעוד בעתיד. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי בקיה בוחנים לעומק אפשרות של השקת גרסה חשמלית לפיקנטו, עדיין בלי מסגרת זמנים ברורה.

לאחרונה סמארט הודיעה על רענון לפורפור, במסגרתו בוטלו גרסאות הבנזין ונותרה רק גרסה חשמלית. שותפתה, רנו, צפויה לבצע את אותו המהלך גם בטווינגו התאומה. קונצרן פולקסווגן מציע גרסאות חשמליות לדגמי מיני - פולקסווגן אי-אפ! (!e-up), סיאט מי וסקודה סיטיגו-אי iV - שיחליפו אף הם את דגמי הבנזין בהיצע בהדרגה. יצרניות אחרות, בהן פורד (קא+) ואופל (אדם) פשוט ויתרו על הקטגוריה לחלוטין, מהלך שנשקל גם על-ידי טויוטה, פיג'ו ואחרות.

קיה פיקנטו - גרסה חשמלית בדרך?
סמארט פורפור. נטשה את מנועי הבנזין

לדברי אמיליו הררה, מנהל התפעול הראשי של קיה אירופה, גרסה חשמלית של הפיקנטו תוצג אם תימצא לכך היתכנות כלכלית. גרסה כזו תהווה "אתגר גדול", כך על-פי הררה, "אך מוקדם או מאוחר נהיה חייבים לעשות זאת".

בתערוכת פרנקפורט רנו הצהירה על כוונתה להשיק חשמלית זולה במיוחד - 10,000 יורו (כ-39 אלף שקל) בתוך חמש שנים. לטענת הררה, זהו יעד לא ישים. "אני חושב שזו הצהרה מאוד נועזת, בגלל שאחד האתגרים העיקריים שעומדים בפנינו הוא להפוך חשמליות לריווחיות. ככל שהמכונית קטנה יותר, כך מסובך יותר לעשות זאת", מסביר הררה.

קיה פיקנטו - גרסה חשמלית בדרך?
קיה פיקנטו. תהיה גם חשמלית?

"הצגת חשמלית ב-10,000 יורו במסגרת הזמן הזו נראית מאוד מאתגרת ולא מאוד ריאליסטית", הוסיף הררה. למרות זאת, לדבריו קיה בוחנת את אפשרויותיה לגבי פיקנטו חשמלית. "שום דבר לא הוחלט עדיין, אבל אנחנו בוחנים את זה לעומק". הררה לא נתן מסגרת זמן לקבלת החלטה או לתחילת ייצור של גרסה כזו.

מכוניות חשמליות נמכרות כיום במחיר גבוה יותר ממכוניות בנזין מקבילות. מחירה של קיה פיקנטו 2019 בסיסית מתחיל בגרמניה מכ-10,000 יורו ומגיע עד ל-17,000 יורו לרמות הגימור הגבוהות. הררה מעריך כי לו יוצרה כעת, פיקנטו חשמלית הייתה עולה לצרכן קרוב ל-20,000 יורו - כ-78,000 שקל, 2,000 פחות ממחיר פיקנטו 1.2 ליטר אוטומטית בישראל.