רכב הפנאי החשמלי של MG, ה-ZS EV שנמכר גם בישראל, הצטיין במבחן הבטיחות של Euro NCAP. בסדרת המבחנים האחרונה של 2019, ארגון הבטיחות בדק שמונה מכוניות - בהן שתיים מתוצרת MG ושלישית המגיעה אף היא מסין - מיצרנית חדשה בשם אייווייס, Aiways.

בעוד רכב הפנאי U5 של אייווייס כשל במבחן בגלל רמת הגנה נמוכה בתאונת צד (פגיעה בעמוד) ומערכת בלימת חירום אוטונומית שלא תפקדה כנדרש, רכבי MG רשמו הישג נאה במבחן עם ציון הבטיחות המרבי. מלבד ה-ZS EV (פנאי קטן חשמלי) זכה בחמישה כוכבים גם MG EHS PHEV, רכב פנאי קומפקטי שיושק בישראל בשנה הבאה.

בסדרת המבחנים נכללו גם אודי Q8, ניסאן ג'וק דור שני, פולקסווגן גולף דור שמיני, פורד פומה החדש ופולקסווגן אפ! בגרסה החשמלית (!e-up). מלבד האחרונה, כולן זכו לציון הבטיחות המרבי - חמישה כוכבים.



עם זאת, ב-Euro NCAP ביקרו את ביצועי הגולף החדשה לאחר שאחת הדלתות נפתחה במבחן פגיעת צד. בארגון מורידים ניקוד בשל כך מתוך הנחה שמדובר בסיכון לנפילת נוסע בתאונה. מפולקסווגן נמסר בתגובה כי הגולף הסדרתית מצוידת בנעילה אוטומטית של הדלתות וכי להערכתה תרחיש זה לא יקרה בתנאי אמת - אך הבטיחה לבדוק את הנושא. שיווק הגולף דור שמיני עדיין לא החל.



תוצאות המבחן של האפ! הוותיקה מרשימות עוד פחות, עם שלושה כוכבים בלבד - שניים פחות מהציון שקיבלה עם השקתה. מלבד הקשחת פרוטוקול המבחנים, אחראית לכך גם החלטה תמוהה של פולקסווגן להסיר מערכת בטיחות חשובה מרשימת האבזור התקני - בלימת חירום אוטונומית. האפ! ואחיותיה (סקודה סיטיגו וסיאט מי) אינן משווקת כיום בישראל ומוצעות באירופה עם הנעה חשמלית בלבד.


מבחן בטיחות: רכב הפנאי החשמלי של MG זכה בחמישה כוכבים
מקור: Euro NCAP