בקרוב תחרות אוטו השנה של ישראל תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר "אוטו השנה של ישראל 2020". בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – משפחתיות קומפקטיות.

למרות עלייה בפופולריות של רכבי הפנאי, משפחתיות קומפקטיות עדיין מהוות נתח משמעותי מאוד מהשוק בישראל - ולא רק בציי רכב. בשנת 2018 למשל המכונית הנמכרת ביותר בישראל הייתה יונדאי איוניק, והשנה המובילה תהיה כנראה טויוטה קורולה. המשפחתיות מוצעות בעיקר במרכבי האצ'בק, סטיישן וכמובן החשוב ביותר לישראל ישראלי - סדאן.

אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: עמית אגרונוב

טויוטה קורולה
טויוטה קורולה החדשה הגיעה לישראל בתחילת 2019, עם פלטפורמה חדשה ובגרסאות האצ'בק וסטיישן (בעבר - "אוריס") וכמובן סדאן. למשפחתית היפנית הפעם הנעת כלאיים (1.8 ליטר) חסכונית במיוחד ותא נוסעים נאה ומהודר משהכרנו בדור הקודם.

יתרונות: נוחות, תצרוכת דלק, סביבת נהג
חסרונות: מרחב, שימושיות (בסדאן)

אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: אלי שאולי

יונדאי איוניק
יונדאי איוניק היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2018, הישג מרשים בשנים בהן רכבי הפנאי שולטים. היא גם מכונית הכלאיים הראשונה שרושמת הישג זה ואם לומר את האמת אפשר להבין מדוע. במחיר קרוב למשפחתית סטנדרטית היא מציעה יחידת הנעה ירוקה שחוסכת לא מעט כסף, מבלי לגרור ויתורים גדולים מצד הנהג ומשפחתו. השנה עברה גם רענון קוסמטי קל ושדרוג לאבזור.
 
יתרונות: תצרוכת דלק, אבזור, תמורה למחיר
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, תא מטען

אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: מערכת אוטו

סקודה אוקטביה
אפשר לתאר את סקודה אוקטביה בתור תא מטען עם מנוע, אבל היא הרבה יותר מזה. מעבר לתא המטען המרשים בסגמנט – 568 ליטר, שלל פתרונות אחסון ודלת ליפטבק שמותירה פתח ענק ונוח להעמסה – היא מכונית מרווחת (למעט לרגלי היושב במרכז מאחור), נוחה מספיק, איכותית ובעלת יחידות הנעה חסכוניות ומבצעות. מחליפה מודרנית הוצגה בחו"ל אך עוד לא משווקת בישראל.
 
יתרונות: מרחב לנוסעים, תא מטען, איכות, ביצועים, צריכת דלק
חסרונות: מחליפה הוצגה, נוחות נסיעה

אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: אלי שאולי

פולקסווגן גולף
האמא של הקטגוריה, אמת המידה, סמן ימני – תקראו לה איך שתרצו, אבל אף רשימה על משפחתיות קומפקטיות לא תהיה שלמה ללא פולקסווגן גולף. נכון, היא לא המכונית הכי מרגשת בסביבה והדור החדש כבר הוצג באירופה, אבל היא פשוט יודעת את העבודה – איכות החומרים, נוחות הנסיעה, התנהגות, יחידות ההנעה ועוד – בכל התחומים הגולף נמנית עם הטובות שבקבוצה.
 
יתרונות: איכות חומרים והרכבה, ביצועים, צריכת דלק, התנהגות
חסרונות: מחליפה הוצגה, מחיר

אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: מערכת אוטו

רנו מגאן
רנו מגאן גרנד קופה (ומגאן סטיישן) היא מחליפת הפלואנס. הפעם רנו בחרה בנוסחה מהודרת יותר עם עיצוב שנראה גם מכובד ומהודר מבעבר וגם מקנה למגאן רושם של מכונית גדולה (והיא אכן כזו, יחסית לקטגוריה). המרווח טוב ותא הנוסעים מציע אבזור והידור בהתאם - אך לא תמיד קל לתפעל את המערכות השונות, בעיקר המולטימדיה.

יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, מרחב לנוסעים ולמטען, נוחות
חסרונות: הנדסת אנוש, ביצועים (בדיזל)