בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ונכריז על הזוכים קטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדול בתואר "אוטו השנה 2020". בסדרת כתבות זו נחשוף בפניכם את חמשת המועמדים הסופיים בכל סגמנט. הפעם - רכבי פנאי קומפקטיים.
 
קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים היא אחת הצומחות ביותר של העשור בעולם - והאופנה לא פסחה על ישראל. אשתקד למשל זו הייתה הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק המקומי ומחצית מכלי הרכב הנמכרים ביותר מתוך העשירייה המובילה הגיעו ממנה. לכך אחראית העובדה שרכבי הפנאי מציעים ישיבה גבוהה ושלטת, מרחב מכובד לנוסעים ועיצוב "נכון" לתקופה - כל זאת במחיר גבוה רק במעט ממשפחתית קומפקטית רגילה. מרווח הגחון ויכולת שטח קלילה הם רק בונוס שרוב הלקוחות לא עושה בהם שימוש.

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים
צילום: תומר פדר

מאזדה CX-5
בסוף שנת 2016 מאזדה הכריזה על דור חדש של מאזדה CX-5, וזה הגיע אלינו בסוף שנת 2017. ההופעה מבחוץ עדכנית יותר, וגם תא הנוסעים עוצב מחדש ומשדר ניחוח פרמיום - הן בנראות והן בחומרים. התנהגות הכביש הטובה נשמרה, נוחות הנסיעה טובה והמרחב לנוסעים ומטען נדיב למדי.
 
יתרונות: סביבת נהג איכותית, נוחות, מרחב
חסרונות: מנוע 2.0 חסר מחץ, מחיר

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים
צילום: תומר פדר

סובארו פורסטר
הדור הנוכחי של סובארו פורסטר הוצג בתחילת 2018 ומוצע עם מנוע אחד, גדול וחזק יחסית לקטגוריה - 2.5 ליטר המפיק 182 כ"ס. באופן ייחודי יש הנעה כפולה בכל הגרסאות וגם יכולת שטח מכובדת ביחס לקטגוריה. הפורסטר גדול ומרווח לנוסעים ומטען ומציע נוחות נסיעה טובה.
 
יתרונות: הנעה כפולה, נוחות, אחריות, מערכות בטיחות
חסרונות: תצרוכת דלק, מחיר

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים
צילום: מערכת אוטו

סיטרואן C5 איירקרוס
אחרי שנים של היעדרות מהקטגוריה והתמקדות בעיקר במיניוואנים קומפקטיים (C4 פיקאסו/ספייסטורר), הצרפתים הפנימו לאן נושבת הרוח והציגו את סיטרואן C5 איירקרוס, אח לפלטפורמת פיג'ו 3008. ה-C5 איירקרוס מציע עיצוב שונה באופן מובחן, מידות נדיבות (שתורמות גם למרווח מרשים) וכמה חידושים טכנולוגיים - בהם מתלים מתקדמים ומושבים תלת-שכבתיים.

יתרונות: נוחות, עידון, אבזור, מרחב, תא מטען
חסרונות: הנדסת אנוש, התנהגות כביש

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים
צילום: מערכת אוטו

פיג'ו 3008
הדור השני של פיג'ו 3008 הוצג בשנת 2016 והציג מהפך – במקום המראה המיניוואני של הדור היוצא קיבלנו רכב פנאי נאה מבחוץ ומרשים מבפנים, בזכות עיצוב מסותת ותא נוסעים מרהיב. העיצוב מגובה במגוון מנועי דיזל ובנזין מוגדשים ויעילים, נוחות והתנהגות טובים ומרחב ראוי לנוסעים ולמטען. שילוב התכונות האלה הפך אותו למנצח סדרתי במבחנים השוואתיים שערכנו.
 
יתרונות: עיצוב, נוחות, אבזור בטיחות, ביצועים (בנזין), חסכון (דיזל)
חסרונות: הנדסת אנוש, איכות הרכבה

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים
צילום: גיא שפרנט

קיה ספורטאז'
הדור הקודם של קיה ספורטאז' אחראי במידה רבה למהפכה בקטגוריה בישראל, לאחר שהוצע מאמצע חייו בגרסת 1.6 ליטר מוזלת. גם הדור הנוכחי מציע חבילת תמורה מרשימה של אבזור-מחיר ומבצע היטב כמעט בכל תחום, מה שסייע לו להמשיך את הצלחת המכירות אפילו לאחר הפסקת שיווק אותו מנוע 1.6 ותיק. אחיו התאום, יונדאי טוסון, מציע חבילה דומה וכמעט התברג אף הוא לחמישייה.

יתרונות: אבזור, בטיחות, תמורה
חסרונות: נוחות עירונית, בידוד רעשים בנסיעה בינעירונית