פעם, איפשהו באלף הקודם, היה פשוט יותר. לַרוכב שרצה לרכוב גם בשטח, היה אופנוע אחד ששימש אותו לטיולים לצפון, לשיטוט בעיר וגם למסעות במדבר, בזוג, או לבד. אופנוע אחד שידע לעשות הכל, כזה שקושרים לו מטען קטן ואיתו יוצאים להרפתקה.
 
ואז באו אופנועים רבים, אחד לכל נישה – לטריאל, למוטוקרוס, לאנדורו, גם לאנדורו קשוח. טנרה 700 של ימאהה מנסה להראות שהוא עדיין יודע לעשות הכל, והקמת מועדון הרוכבים שלו, אמורה לאפשר גם את זה. בטיול שחנך את פעילות המועדון, לקח אותנו המדריך ואיש השטח צחי כפרי למסע שהחל בכביש והמשיך כחוצה נגב – משדה בוקר דרך נחל צין ועד לערבה.
 
הטנרה שהושק בתחילת השנה הוכיח שוב את הרבגוניות שלו, מפגין שהוא יודע לרכוב עד למדבר, להיכנס אליו, ושם הוא יכול להתמודד עם המכשולים האופייניים לשטח הזה. נדמה שעם קצת ניסיון וגז הוא אוכל הכל – פודרה, חלוקי נחל, סלעים.

​מועדון ימאהה טנרה - טיול בכורה
צילום: רונן טופלברג
 
הקמת מועדון טיולים לדגם כזה חשובה במיוחד לרוכבים, משום שכניסה למדבר תמיד מלווה בחשש בגלל הניתוק מהציביליזציה ומקליטת הסלולר. דווקא שם חשוב ביותר שתהיה לרוכב עזרה במקרה של תקלה או פציעה וגם במעבר מכשול.

​מועדון ימאהה טנרה - טיול בכורה
צילום: רונן טופלברג
 
היבואן מטרו הרים את הכפפה – והוציא לראשונה טיול שטח וכביש, המחייב להכיר מגוון סגנונות רכיבה ובדרגות קושי שונות. לטיול התייצבו 30 רוכבים ואלה גמעו מסלול לא קצר של 350 ק"מ בדרום הארץ. גם אחד מהטנרה המגודלים, אלה בנפח 1200 סמ"ק, הרהיב עוז והתמודד עם מסלול השטח.

​מועדון ימאהה טנרה - טיול בכורה
צילום: רונן טופלברג
 
רונן טופלברג השאיר תמונות והיה אוכל טוב. ככה עושים מועדון.

​מועדון ימאהה טנרה - טיול בכורה
צילום: רונן טופלברג