מתישהו בשנות השבעים, עם התארגנות היצע הדגמים לפי קטגוריות באופן המוכר לנו כיום, החלה עיתונות הרכב הבריטית לכנות את אלה של קטגוריה B – בין המיני (A) ובין הקומפקטיות (C) בשם 'סופרמיני'.

דגמים אלה, כך נוצר עם השנים, לא נפלו בין הכיסאות אלא דווקא הצליחו לרקוד בשתי החתונות. 

למרות שהם קטנים, דגמים אלה מאפשרים להסיע ברווחה ראויה גם שני מבוגרים מאחור, בוודאי ילדים, גם עם מושב בטיחות. בגלל שהם קטנים, הם מאפשרים יעילות רבה במרחב העירוני, בעיקר בניצול המשאב הנדיר ביותר: חנייה. בלי קשר לכך שהם קטנים, הם יכולים לנוע באופן סביר גם מחוץ לעיר, גם למרחקים ולהעניק ביצועים טובים ואיכות נסיעה ראויה. 

והם זולים ממשפחתיות ולא במעט.

סוזוקי סוויפט יד שנייה
צילום: סוזוקי

לזכותם, בהשוואה למשפחתיות, צריכת דלק טובה, עלויות אחזקה נמוכות יותר, גם ביטוח זול יותר. אותם יתרונות, אגב, אחראים לכך ששמירת הערך של המוצלחים שבהם טובה מאוד וכך גם הסחירות. 

בהשוואה למשפחתיות, תא המטען שלהם קטן בהרבה, הם בכל זאת מרווחים ונינוחים פחות, האבזור לרוב דל יותר. 

אספנו שלושה דגמי סופרמיני שמחירם עד 40,000 שקלים הראויים לעיונכם. ה'מחירון' הוא זה של לוי יצחק, 'לוחות יד שנייה' הם לוח יד2.

מיצובישי ספייס סטאר יד שנייה
צילום: מיצובישי
 

מיצובישי ספייס סטאר

שנה: 2017 
יד: שנייה (פרטית)
גרסה/רמת גימור: בנזין 1.2 ליטר, 80 כ"ס/'אינסטייל'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 14.6 ק"מ/ל' 
מחירון: 40,000 שקלים (לוחות יד שנייה ב-35,000-45,000 שקלים)

מיצובישי ספייס סטאר הושקה בישראל ב-2011. עם השנים זכתה ספייס סטאר לפופולריות רבה בישראל בשל צריכת דלק טובה והמחיר הנמוך שלה. ב-2016 עברה ספייס סטאר מתיחת פנים, שכללה יחידות תאורה חדשות ומעודכנות בנוסף לשינויים קוסמטיים קלים בפנים הרכב.

מיצובישי ספייס סטאר 2017
צילום: מיצובישי

לספייס סטאר שתי יחידות הנעה: בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר המייצר 80 כ"ס עם תיבה רציפה, בנזין אטמוספרי 1.0 ליטר עם 70 כ"ס ותיבה ידנית (גרסה נדירה כאן).

ממדיה של ספייס סטאר ממצבים אותה כיום בין דגמי מיני לסופרמיני – כאשר הוצגה הייתה בתוך הקטגוריה הגדולה יותר – בסיס הגלגלים, 245 ס"מ; אורך, 385 ס"מ; רוחב, 166 ס"מ; הגובה, 151 ס"מ. מרחב הפנים מאחור לא גדול, מרווחי הברכיים מצומצמים ואלה של הראש סבירים (בגלל הגובה), ותא המטען קטן, 235 ליטרים. פעולת המנוע לא ממש מעודנת והתפוקה לא ממש גבוהה – 80 כ"ס, 10.8 קג"מ (כיום ומ-2021 ההספק הוא 71 כ"ס) – מספקת לתנועה עירונית ופרברית ולקצב סביר בכבישים בין-עירוניים, גם בגלל תיבה איטית. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכונית, תחת עומס מאוד בזבזנית.

מיצובישי ספייס סטאר
צילום: מיצובישי
 

סוזוקי סוויפט

שנה: 2015 
יד: ראשונה (פרטית)
גרסה/רמת גימור: בנזין 1.25 ליטר, 94 כ"ס/ 'GLS'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 14 ק"מ/ל' 
מחירון: 37,000 שקלים (לוחות יד שנייה ב-35,000-40,000 שקלים)

הדור השלישי של סוויפט הוצג ב-2010, שווק כאן ב-2011 ועד 2017. הדגם הוצע עם מנוע 1.25 ליטר בהספק 94 כ"ס עם תיבה אוטומטית או ידנית. הביצועים סבירים למדי, וצריכת הדלק של הגרסה האוטומטית, במבחן שנערך באוטו, הייתה טובה: 14 ק"מ/ל'. 

סוזוקי סוויפט 2015
צילום: סוזוקי

רמת האמינות גבוהה, ובמהלך השנים בהן היא משווקת לא התגלו תקלות במנוע ובגיר. 

כמו דגמים מוצלחים אחרים בכלל, בסגמנטים הקטנים יותר בפרט, גם סוזוקי סוויפט מוצעת במחירים גבוהים ביחס למחירה המקורי.

סוזוקי סוויפט
צילום: סוזוקי
 

אופל קורסה

שנה: 2017 
יד: ראשונה (פרטית)
גרסה/רמת גימור: בנזין 1.4 ליטר, 90 כ"ס/'אנג'וי פיקס'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 13 ק"מ/ל'
מחירון: 38,700 שקלים (לוחות יד שנייה ב-30,000-40,000 שקלים)

באפריל 2015 התחיל שיווק הדור החמישי של אופל קורסה בישראל, שהחליף דגם שלא היה אמין. המנוע והתפוקה בדגם החדש זהים לאלה שבקודם, אך תכנון מעברי השמן שונה ונוזל הקירור היה אחר. בנוסף, התיבה האוטומטית עם 4 הילוכים שהייתה בדור 4 הוחלפה בכזאת עם 6 הילוכים בדור 5. התיבה החדשה אפשרה ניצול יעיל יותר של המנוע, העניקה ביצועים עדיפים וצריכת דלק משופרת.

אופל קורסה 2017
צילום: אופל

קורסה, ברמות הגימור הגבוהות, הוצעה עם מערכות מתקדמות כמו התרעה על סטייה מנתיב וקריאת שלטי מהירות. הקורסה של דור 5 נפגעה מהשם של זאת מדור 4, ולכן מחיריה בשוק המשומשות סבירים ביחס, יוצרים תמורה טובה לרוכש.

אופל קורסה
צילום: אופל