דגמי פנאי - מכל הסוגים - נהנים ממקדם נחשקות גבוה. יש שיגידו שתנוחת הישיבה הגבוהה קוסמת להם (שדה ראייה עדיף, נוחות כניסה ויציאה) ויש שיאהבו את המופע האופנתי, הנלווה אליו איזשהו אפיל של קשיחות. יצרני הרכב יודעים זאת - ומתאימים את ההיצע לביקוש.

מיצובישי ASX
צילום: עזרא רפאל

סוג כלי הרכב האלו איננו חדש - סמגנט דגמי הפנאי הקטנים נהנה מפריחה עם השקת ניסאן ג'וק ב-2010, כשהדגמים הראשונים שהוצגו כבר נמצאים כיום באמצע חיי הדור השני. מה שעוד קרה במהלך השנים האלו הוא עליית מחירים, שהביאה לכך שמחירו של דגם פנאי קטן חדש בישראל מתחיל במעט יותר מ-120,000 שקלים - סכום שאינו נגיש לכל (ולרוב גם מתייחס לרמות הגימור הבסיסיות).

סיאט ארונה
צילום: עזרא רפאל

לאור זאת, בדקנו דגמי פנאי קטנים שאפשר לקנות עד 80,000 שקלים - סכום גבוה יחסית, אבל כזה שמאפשר לרכוש רכב צעיר יחסית. בנוסף, הכנסנו רק דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות וכמובן - התייחסנו לסעיפי אמינות ועמידות, החשובים ברכבים משומשים.

פרט לדגמים המוצגים בסקירה, בשוק ישנם דגמים נוספים, שלא מצאנו לנכון להכניס - בין אם עקב בעיות אמינות, בין עקב היעדר מערכות בטיחות מתקדמות או כתוצאה ממחיר מופרך.

קיה סטוניק
צילום: עזרא רפאל

מבין הדגמים בסקירה, מיצובישי ASX בולט בדרכו, על טהרת הפשטות והשקט הנפשי, בעוד שסיאט ארונה מציע את החבילה המאוזנת ביותר. מחיר התחזוקה של ארונה, במצטבר, יקר יחסית - אבל אפשר לבחור בקפידה ולהפחית דרמטית את הסיכוי לנזקים יקרים. ואולי דווקא קיה סטוניק 1.4 ליטר הוא האופציה המשתלמת יותר.

רכבי פנאי קטנים מומלצים
צילום: עזרא רפאל