דודג' יצא במהלך נועז למדי כש
הציגה את הצ'ארג'ר החדשה לפני כשנה, שני מהלכים למעשה. מילא שזו הסירה מההיצע את צ'לנג'ר הפופולרית בפני עצמה ובמקומה הציגה גרסת קופהחדשה לדור הבא של צ'לנג'ר במקומה, אבל להציג את הדור הבא של מכונית השרירים הכי שרירית באמריקה כחשמלית תחילה? אומרים שיש גבול מאוד דק בין אומץ ל… מוזמנים להשלים בעצמכם את המשך המשפט.
צילום: יצרן
בכל מקרה, נדמה כי היחידים שהיו מופתעים מתגובות הקהל האמריקאי היו החבר'ה בדודג' – שכעת מנסים לארגן את הדברים מחדש בניסיון לרצות את הקהל. כך למשל הודיעו בדודג' כי שתי גרסאות הבנזין של הדגם העושות במנוע ה'הוריקן' – 3.0 ל' טורי, מוגדש טורבו, 420-550 כ"ס – יגיעו אל השווקים במחצית השניה של השנה, כאשר ברשת צצות לאחרונה לא מעט שמועות מסקרנות על חזרתו של מנוע ה-V8 לדודג'. בנוסף, בדודג' מציעים כעת את חבילת הביצועים כאופציה, מה שמוזיל מעט את מחירה הלא ממש נמוך של צ'ארג'ר החדשה.
צילום: דודג'
ועכשיו עוברים ל-4
המהלך המשמעותי יותר בשלב זה נוגע לחשיפתה של צ'ארג'ר במרכב סדאן שהולך עם השם מאז שהוצג הדור הנוכחי בשנת 2005. נתוני המידות טרם נמסרו, אולם בהתחשב בכך שצ'רג'ר קופה היא מכונית עצומה – 525 ס"מ לאורך, 307 ס"מ בסיס גלגלים ומשקל של מעל ל-2.6 טון – צפו לנתונים נדיבים בהחלט גם במרכב הסדאן השימושי יותר. אגב סדאן, לקופה דלת תא מטען אשר נפתחת עם החלון מה שהופך אותו לאחת ממכוניות השרירים השימושיות שבנמצא – מעניין אם תכונה זו תישמר גם במעבר למרכב הסדאן.
צילום: דודג'
עיצובה החיצוני עוקב באופן אדוק אחר זה של הקופה, וכמובן שזה תואם את הכוונות של דודג' לאיחוד בין הדגמים המקוריים. החזית מזכירה במידה את הדור הראשון והשני בעלי הסבכה השחורה ומכסה המנוע הארוך כל כך. גם מאחור קשה למצוא הבדלים בין הסדאן לקופה. השינויים העיקריים נוגעים כמובן אל החלק המרכזי ובולטים יותר במבט מן הצד – קו הגג אומנם עדיין משתפל ליצירת מופע ספורטיבי, אך הוא נמתח יותר לאחור לטובת מרווח הראש של הנוסעים. תא המטען כאן נראה ארוך במעט משל הקופה, עוד סממן לבידול בין הדגמים ויצירת מראה סדאן ברור יותר.
צילום: דודג'
כל השאר דומה עד זהה לצ'רג'ר המוכרת. זה אומר סביבת נהג עדכנית בהרבה מזו של הדור היוצא הכוללת צמד מסכים ללוח המחונים ומערך המולטימדיה כמו גם הבטחה לאיכות משופרת, כך דודג'. בנוסף, הפלטפורמה החדשה אפשרת לדודג' לשלב סוף סוף מערך בטיחות אקטיבי מתקדם ומשופר מזה של הדור היוצא.
צילום: דודג'
בשלב זה הדגם הוצג עם יחידת ההנעה הבכירה: 'סקאט פאק' עם חבילת הביצועים המציעה 670 כ"ס משני מנועים (הנעה כפולה) לתאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות בלבד. על אספקת הכוח אמונה סוללת 100.5 קוט"ש הטובה לטווח של 386 ק"מ בלבד. בעתיד תצטרף להיצע גרסה חשמלית נוספת וכאמור שתי גרסאות לוגמות בנזין.
צילום: דודג'