אחרי אינספור שמועות, חדשות, עדכונים ורכבי תצוגה – דודג' חשפה את הצ'ארג'ר החדשה. כפי שהובטח, צ'ארג'ר החדשה מוצעת מתחילת דרכה כחשמלית והוכרזה על ידי היצרנית כ"מכונית השרירים החשמלית הראשונה". בעתיד יצטרפו גרסאות עם מנועי בנזין והיא תוצג גם במרכב סדאן 4 דלתות – ובכך הצ'ארג'ר החדשה תחליף למעשה את צ'ארג'ר וצ'לנג'ר הקיימות.

דודג' צ'ארג'ר 2024
צילום: דודג'
 

חשמלית תחילה

דודג' צ'ארג'ר החדשה מבוססת על פלטפורמת STLA Large החדשה של 'סטלנטיס' וזו תוכננה מראש ככזו אשר תתאים לכלי רכב חשמליים אך גם לגרסאות מנועי בעירה פנימית. העיצוב החיצוני נשאר נאמן כמעט לגמרי לקונספט 'צ'ארג'ר דייטונה SRT' שהוצג בשנת 2022, כמובן עם ההתאמות המתבקשות לדגם סדרתי. בכלל, בדודג' ממשיכים בקו הרטרו-מודרני שאפיין את צ'אלנג'ר היוצאת, הפעם באופן המביא לידי ביטוי גם את האופי החשמלי של הדגם החדש. 

בסביבת הנהג מופע עדכני למדי הכולל לוח מחוונים מוקרן מול הנהג בגודל 10.25 אינץ' או 16 אינץ' כאופציה בתוספת תשלום ולפניו גלגל הגה עמוס בכפתורים. מסך המולטימדיה לעומת זאת מוצע בגודל צנוע-יחסית לזמנים שלנו – 12.3 אינץ' "בלבד". 

דודג' צ'ארג'ר חשמלית סביבת נהג
צילום: דודג'

כמובן, בדודג' שמו דגש רב על יחידות ההנעה החשמליות החדשות. בשלב ראשוני המערכת החשמלית של צ'אלנג'ר תהיה במתח 400V, בהמשך צפויות גרסאות חזקות יותר עם מערכת 800V. הסוללה בכולן תהיה בקיבולת 100.5 קוט"ש וזו תאפשר טווח נסיעה מירבי של 417-507 ק"מ בהתאם לגרסה ורמת הגימור.

הגרסה הראשונה היא 'R/T דייטונה' לה שני מנועים, הנעה כפולה והספק מירבי של 469 כ"ס, מתוכם 40 כ"ס מסופקים במצב 'בוסט' – או 'פאואר שוט' כפי שדודג' מכנה זאת – לזמן מוגבל של כ-15 שניות. גרסת 'סקאט פאק' כבר מציעה 670 כ"ס, מתוכם 80 כ"ס במצב 'פאואר שוט' – ובגרסה זו הביצועים מהממים ממש עם 3.3 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. 

דודג' צ'ארג'ר חשמלי
צילום: דודג'

בדודג' מציינים כי צמד החשמליות יציעו חווית נהיגה של מכונית שרירים "אמיתית" ולשם כך הן מצוידות במערך מתלים תואם, בלמי ברמבו מאווררים עם קליפרים מותאמים לביצועים גבוהים, מערך בלימה רגנטרטיבית מותאם לנהיגה דינאמית, אופציה לבולמים אדפטיביים ועוד.

מערכת ההנעה תציע מספר מצבי נהיגה: אוטומטי, חסכוני, רטוב/שלג, ספורט, מסלול ודראג – כאשר השניים האחרונים מכוליים כדי להפיק את המיטב ממערכת הנעה, כל אחד בהתאם לתנאים המתבקשים משם המצבים. ה'סקאט' מוצעת בנוסף גם עם מצב 'מירוץ' הכולל מספר תתי מצבים: מצב דריפט, מצב 'דונאט', מצב הנעה אחורית, בקרת שיגור ועוד. 

דודג' צ'ארג'ר החשמלי נחשף
צילום: דודג'
 

גם בנזין

כפי שכבר דובר בעבר, מנועי ה-V8 של דודג' לא ימשיכו – היצרנית עורכת להם מסע פרידה של ממש בימים אלה. אנו מקווים לראות לפחות בגרסאות הקצה את הסידור הצילינדרים הזה, אך לפחות בכל הקשור לגרסאות ה"רגילות" אנו נאלצים להיפרד מה-V8 האייקוני.

דודג' צ'ארג'ר
צילום: דודג'