כפי שדיווחנו לאחרונה,
אודי נערכת על הקוווים עם חשמלית ספורטיבית חדשה. הדגם, שייקרא בשלב זה "TT Moment 2.0", יוצג לראשונה בתערוכת הרכב במינכן בספטמבר הקרוב. מנכ"ל המותג, דולנר, הבטיח שמדובר לא רק בתרגיל עיצובי – הרכב יעלה על פס הייצור תוך כשנתיים.
באודי מנסים להחזיר לעצמם את החדווה והתעוזה שפינתה את מקומה לחשמול ושכלתנות יתר מאז פרישת ה‑
TT וה‑
R8. הדגם החדש אמור למלא את הוואקום ביניהם – לא קטן כמו TT, לא קיצוני כמו R8 – אלא משהו באמצע, עם עיצוב חד יותר, פרופורציות של קופה נמוכה ומנועים חשמליים שיספקו ביצועים ספורטיביים של ממש.
צילום: יצרן
מאחורי הקלעים מדובר על פלטפורמת ה‑PPE, אותה תשתית שמשרתת גם את פורשה 718 החשמלית העתידית. היא תציע מערך סוללות במתח 800 וולט, אפשרות להנעה אחורית או כפולה, וביצועים שיתאימו לקהל שמחפש רכב חשמלי מהנה לנהיגה ולא רק כלי תחבורה יוקרתי ומנקר עיניים.
החשמלית הזו מצטרפת לגל דגמים חשמליים של אודי – בהם ה‑A6 e‑tron וה‑Q6 e‑tron – אבל בניגוד אליהם, כפי שציינו, כאן הדגש הוא על חוויה נטו. בספטמבר נקבל הצצה רשמית ראשונה, אבל במטה הראשי של אודי אמרו בהקשרה, כי הכוונה היא לייצר אותה ולמקם את אודי מחדש בעולם הרכב הספורטיבי החשמלי.
אאודי TT הוצגה לראשונה ב‑1998 כקופה קומפקטית עם עיצוב ייחודי שהפך אותה למושא הערצה מיידי. הדור הראשון התבסס על פלטפורמת גולף ושווק גם בגרסת רודסטר פתוחה. לאורך השנים יוצרו שלושה דורות, אך על רקע ירידה בביקוש לרכבים ספורטיביים, אאודי הפסיקה את ייצור ה‑TT בסוף שנת 2023, לאחר כ‑25 שנות ייצור רצופות. העותק האחרון, אגב יצא מהמפעל המרכזי בגיור, הונגריה.
אודי מסרה מעל 660 אלף יחידות של ה-TT בעולם מ-1998. בישראל נמכרו מאות יחידות; בולטת לטובה, בין היתר שנת 2020 במהלכה נמכרו כמעט 80 מכוניות בארץ.