ובכן, מותגי יוקרה מציעים גרסאות היברידיות, גם נטענות־רשת, מזה מספר שנים. קחו את אודי למשל; זו הציגה כזאת ל־A3 ב־2013, ובסוף 2017 הגיעה גרסת e-tron של אודי A3 לישראל.
 
משפחתית־קומפקטית
העיצוב מאוד אודי — אלגנטי, מחודד במידה ופרופורציות מצוינות. הצמיגים, במידה מופרכת משהו של 225/40-18, והחישוקים הייחודיים (חבילת 'לקשרי'; 15,000 שקלים) מוסיפים להופעה.
 
סביבת הנהג עשויה היטב, עם איכות חומרים, הרכבה ותפעול ברמה גבוהה, היצע מערכות הבטיחות בהחלט ראוי. עם זאת, אבזור הנוחות בינוני, העיצוב בסיסי והגוון האפור חותם הופעה לא מושכת. המושבים המעולים, גם בגלל התמיכה המתכווננת לגב, הם חלק מאותה חבילת 'לקשרי', הכוללת גם גג שמש חשמלי. בלוח המחוונים אין מד סל"ד ובמקומו חיווי גדול לקשרי הסוללה והמנוע, מידע על טעינה וכיו"ב. המרחב מלפנים טוב (מרווח ברך ימין ככה), ומאחור מספק ומעלה לשני מבוגרים, עם מרווחי ראש וברכיים טובים. נפח תא המטען, 280 ליטר בגלל הסוללות (100 ל' פחות), סביר לצורכי יום־יום.

אודי A3 - מבחן דרכים (היברידי-נטען, e-tron)

 
במהלך הנסיעה הפתיעה ה־A3 בנוחות נסיעה טובה למדי; עם צמיגים כאלה, זה אפילו הישג. גם במהירות איטית, גם מחוץ לעיר, הבולמים ספגו היטב את כשלי התשתית, ושלטו בעצמם לאחר מעבר על גלי כביש. הצמיגים, מחוץ לעיר ועל אספלט מחוספס, יוצרים המהום בולט מדי, רעשי רוח נשמעים מעל 110 קמ"ש (אבל באופן מעודן) ומנוע הבנזין שקט, גם בסל"ד גבוה. היכולת הדינמית, כצפוי, טובה מאוד, אבל חדוות נהיגה, עם הגה אילם כזה, אין.
 
הבלמים מצוינים, פרט לתגובה מעט היסטרית במגע ראשון, וקל לשלוט בהמשך במינון העוצמה.

אודי A3 - מבחן דרכים (היברידי-נטען, e-tron)

 
היברידית/נטענת־רשת
שילוב מנוע טורבו־בנזין 1.4 ליטר (150 כ"ס, 25.5 קג"מ) ומנוע חשמלי (100 כ"ס, 33.6 קג"מ), מביא לתוצר משולב של 204 כ"ס ו־35.7 קג"מ. זמן ההטענה המלא 5 שעות והטווח החשמלי המרבי הוא 47 ק"מ.
 
תוואי הנסיעה התחיל באודי (בני־ברק פינת רמת־גן), משם לאוטו בפתח־תקווה, ודרך כביש 4 עם אלדד לוולוו (יצחק שדה פינת המסגר), משם המשכנו צפונה בכביש 2, ועצרנו, וסליחה על שבלוניות היתר, בתחנת הכוח של חדרה.

אודי A3 - מבחן דרכים (היברידי-נטען, e-tron)

 
סיכום קטע זה מצביע על 35 ק"מ על חשמל בלבד, 50 ק"מ עם מעט כניסות של מנוע הבנזין (בגלל שילוב התיבה ל'ספורט'), שעה וחצי נסיעה, מתוכה שעה ורבע עם מיזוג — וצריכת דלק של 33 ק"מ/ל'; לאחר 70 ק"מ: 25 ק"מ/ליטר. בסוף היום, לאחר מעבר הכרחי בגלבוע והתנהלות לא ממש איטית בכביש 6, נרשם ממוצע של קרוב ל־13 ק"מ לליטר על 300 ק"מ נסיעה.
 
הביצועים ממש בסדר. המנוע החשמלי טוב לשיוט של 120 קמ"ש, ודרישה לקיק־דאון תיענה בהפעלה מיידית של מנוע הבנזין הנכנס לפעולה באופן חלק. ההאצה ל־100 טובה מאוד (7.6 שניות) למרות תוספת המשקל (300 ק"ג ביחס ל־1.4 ל' הרגיל). לתיבה הדו־מצמדית 7 הילוכים (6 בגרסאות הבנזין); שילוב ההילוכים מצוין, התגובה מיידית והיא מנומסת גם בתנועה איטית.

אודי A3 - מבחן דרכים (היברידי-נטען, e-tron)

 
מותג־יוקרה
במחיר 205,000 שקלים (ועוד 15,000 שקלים עבור חבילת 'לקשרי'), מקבלים משפחתית־היברידית חסכנית ויעילה, נאה ועשויה היטב, המצוידת גם במערכות בטיחות ראויות. זה מחיר אופייני למשפחתיות של מותגי יוקרה, ובהשוואה לגרסאות הבנזין שלהן, אודי A3 e-tron מביאה הספק משופר וצריכת דלק עדיפה — עם אופציה מעשית לתנועה חשמלית־בלבד מדי יום. עם זאת, במחיר כזה, מבית כזה, עם הטבת מס כזאת, הציפייה היא לסביבת נהג מושכת בהרבה ולאבזור נוחות עשיר יותר.