קיה פיקנטו 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
קיה פיקנטו 1.0 ל', LX, ידני – 68,000 ש"ח    
קיה פיקנטו 1.0 ל', LX, אוט' – 76,000 ש"ח    
קיה פיקנטו 1.2 ל', LX, אוט' – 82,500 ש"ח    
קיה פיקנטו 1.2 ל', EX, אוט' – 83,000 ש"ח    
קיה פיקנטו 1.2 ל', GT/X, אוט' – 86,000 ש"ח    

הדור הנוכחי והשלישי של קיה פיקנטו נחשף ב-2017 ונחת בזריזות בישראל כדי להמשיך במסע ההצלחות של הדור הקודם. במהלך 2020 זו עדיין מכונית המיני הנמכרת בישראל, ובתשעת החודשים הראשונים בשנה זו התמקמה במקום השלישי במצעד המכירות הכללי.

פיקנטו מוצעת עם מנוע בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 67 כ"ס, אך עיקר המכירות הן לגרסת מנוע הבנזין 1.2 ליטר 4 צילינדרים 84 כ"ס המצוידת בתיבה אוטומטית. בתחילת 2021 אמורה הפיקנטו להגיע לכאן בגרסה מחודשת, ולזו בנוסף לעיצוב עדכני גם מנועים ותיבות חדשות, כולל התיבה הרובוטית שפגשנו ב-i10 החדשה. 

1613311
צילום: יואל פלרמן

באופן יוצא דופן, פיקנטו 1.2 ליטר מוצעת גם בשתי רמות גימור ייחודיות: 'GT' בעלת קוסמטיקה ספורטיבית, 'X', העטויה באיפור שטח אופנתי. 

ביוני 2020 הוצגה פיקנטו לאחר מתיחת הפנים, זו צפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2021. המפרט ה"ישראלי" טרם נקבע, כך גם מועד ההגעה הסופי.

בעמידה  
למרות שאנשי קיה שמרו על ממדים ועיצוב הקרובים לאלה של הדור השני, פיקנטו הנוכחית נראית מודרנית וגדולה ממנה.  

1613305
צילום: יואל פלרמן

סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי, איכות החומרים טובה ביחס למקובל בקטגוריה, ואלה מוצקים ומגומרים היטב. שפע השחור בתא הנוסעים יוצר הופעה מעט כהה מדי. נוחות התפעול טובה למדי, הנדסת האנוש טובה, והכל יוצר תחושה כי מדובר ברכב הגדול ממה שהוא באמת. ברמת הגימור הגבוהה, מולטימדיה עם צג מגע "7 שממוקם גבוה מעל סביבת הנהג, והתצוגה בו מעט מיושנת.  

רוב הלקוחות הפרטיים רוכשים את הגרסה המהודרת שיש לה גם בקרת אקלים, ולפיקנטו בלימה אוטונומית. תנוחת הנהיגה בפיקנטו טובה והמושב נעים יחסית.

מאחור המרחב טוב אך לא יוצא דופן. לתא המטען נפח סביר (255 ל') אך המבנה שלו אינו נוח במיוחד. 

1613304
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה 
מתחת למכסה המנוע אין הפתעות. מנוע ה-1.2 ליטר שבחנו משודך לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים שיש לה בורר פשוט ונוח. זו אמנם הגרסה החזקה בהיצע, אך היא אינה נמרצת ומסתפקת בביצועים ממוצעים (13.7 ש' ל-100 קמ"ש). השילוב הזה מאפשר התנהלות זריזה בתוך העיר, אך  מחוצה לה היא מצטיינת פחות ותחת עומס המנוע מתאמץ וגם נשמע כך. בשיוט מתון פעולתו נעימה. צריכת הדלק נעה בין 12 ל-13 ק"מ/ל'.

1613298
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בינונית, והפיקנו מתקשה בסינון מפגעי אספלט מחוספס בעיר, ומחוץ לעיר בולטים רעשי כביש מוחשיים. היכולת הדינמית טובה, והתגובות להיגוי נאותות, ההגה מהיר אך אינו מדויק.  

תמורה 
קיה פיקנטו 2021 משלבת היטב עיצוב, מבנה, חבילה ומחיר, ולמרות גילה והודות לריענון הגרסאות, היא הצעה ראויה מסוגה.

1630816
צילום: יצרן