ב.מ.וו הציגה את ה-
X2 בסוף 2017 כגרסת קופה ספורטיבית ל-
X1 - אך הקווים המעודנים יחסית השאירו המון דמיון בין הדגמים.
כעת ב.מ.וו מציגה דור חדש ל-X2, ומגדילה את הפערים העיצוביים בין השניים, עם גג המשתפל בזווית חדה יותר וטביעת רגל גדולה יותר. למעשה, מבנה הקרוסאובר קופה הבוטה גורם לו להיראות יותר כגרסה מוקטנת של ה-
X4 וה-
X6 מאשר לתאום הספורטיבי של ה-X1.
צילום: ב.מ.וו
מבחינת ממדים, הדגם החדש ארוך מה-X2 הקודם בכמעט 20 ס"מ (455.4 ס"מ), וארוך ב-5 ס"מ מה-X1 העדכני.
הוא גם רחב מקודמו ב-2 ס"מ (184.4 ס"מ), גבוה ב-6.3 ס"מ (159 ס"מ), ומציע בסיס גלגלים ארוך ב-2.3 ס"מ (269.2 ס"מ).
צילום: ב.מ.וו
בהתאם, הוא גם כבד מבעבר בכ-140 ק"ג, בהתאם לגרסה, ובכ-40 ק"ג מה-X1 המקביל.
לטענת
ב.מ.וו, טביעת הרגל המוגדלת מעניקה יותר מקום לנוסעים ולמטען בהשוואה לדגם היוצא; מלפנים הנהג והנוסע מקבלים יותר מרווח כתפיים ומרפקים, ובשורה השנייה יש 2.5 ס"מ נוספים למרווח הברכיים. תא המטען צמח מ-470 ליטרים בדור היוצא לעד 560 ליטרים כעת, בהתאם לגרסה.
צילום: ב.מ.וו
תא הנוסעים כמעט זהה לזה של ה-X1 החדש; מול הנהג לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ ומסך למערכת המולטימדיה בגודל 10.7 אינץ', וזו מצוידת בדור ה-9 של מערכת iDrive, כולל תמיכה אלחוטית בקישוריות לאפל ולאנדרואיד. במרכז משענת יד "צפה" דרכה ניתן לתפעל את פקד ההילוכים החדש, פקדים לשליטה על עוצמת מערכת השמע ועוד.
המושבים, עם זאת, ייחודיים ל-X2 ומציעים מבנה יותר תומך וספורטיבי - וכמקובל בימינו, ניתנים לריפוד בחומרים ידידותיים לסביבה.
צילום: ב.מ.וו
היה מנוע?
בצפון אמריקה מוצע ה-X2 בשתי גרסאות, xDrive28i או M35i xDrive. לראשונה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ - מספיק כדי לזנק ל-96 קמ"ש ב-6.2 שניות; הגרסה הבכירה עושה שימוש באותו מנוע, אך מגדילה את מניין הסוסים ל-316 כ"ס (בעוד המומנט נותר זהה), ומאיצה ל-96 קמ"ש ב-5.2 שניות. שתי הגרסאות מצוידות בתיבה כפולת מצמד בת שבעה הילוכים ובהנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל-החלקה מלפנים.
באירופה יוצעו שני מנועי בנזין ודיזל אחד, כולם מוגדשי טורבו; היצע הבנזין מתחיל ב-sDrive20i, עם מנוע 1.5 ליטר משולש צילינדרים המצויד במערכת הזרקה כפולה חדשה וביחידה היברידית מתונה של 48 וולט.
צילום: ב.מ.וו
ההספק עומד על 156 כ"ס ו-28.5 קג"מ, והתאוצה למאה קמ"ש אורכת 8.3 שניות.
גרסה הדיזל נקראת sDrive18d ומצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ו-36.6 קג"מ, ומאיץ את הרכב למאה קמ"ש ב-8.9 שניות.
שתי הגרסאות מצוידת בתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד ומעבירות את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, כמסורת ב.מ.וו...
צילום: ב.מ.וו
גם באירופה הגרסה הבכירה היא M35i xDrive כפולת ההנעה, אך בהספק מופחת של 300 כ"ס. הזינוק למאה קמ"ש אורך 5.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
גרסה זו כוללת חבילת M Sport כסטנדרט עם עיצוב ספורטיבי יותר מבחוץ ומבפנים, חישוקי "20, בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה מחוזקת ועוד.
לצד אלו, הציגה ב.מ.וו את הגרסה החשמלית, iX2, עליה תוכלו לקרוא
בידיעה הבאה.
ה-X2 החדש צפוי להגיע לשווקים במרץ 2024. מחירים טרם פורסמו.
צילום: ב.מ.וו