חשמל בלי הנחות: קיה לא מתכננת דגמים זולים במיוחד

שיקולי רווחיות גוברים על המרוץ לרכבים חשמליים מוזלים בשוק האירופי. משאירים את המרחב ליונדאי אינסטר

קיה מחדדת את עמדתה בשוק החשמלי האירופי ומבהירה כי אינה מתכוונת להיכנס לקטגוריית הרכבים החשמליים הזולים ביותר. ההחלטה מגיעה בתקופה שבה יצרנים רבים מציגים דגמים עירוניים במחירים נגישים יותר, על רקע ביקוש גובר לפתרונות תחבורה חשמליים ובצל תחרות גוברת מצד מותגים סינים.

לדברי מארק הידריך, מנהל חטיבת קיה אירופה, כל דגם חדש של החברה חייב לעמוד בדרישה בסיסית אחת: להיות רווחי. המשמעות היא שקיה אינה מוכנה לפתח רכב חשמלי כמוצר לואו קוסט, גם אם יש לו פוטנציאל מסחרי, במידה והדבר יפגע במבנה הכלכלי של החברה או יחייב פשרות מהותיות באיכות ובטכנולוגיה.

כדוגמה, דגם ה-אינסטר של יונדאי שהוצג לאחרונה במחיר של כ-22 אלף יורו אינו מהווה מבחינת קיה מודל לחיקוי. עלויות הפיתוח, הייצור, הסוללות ועמידה בתקנות הבטיחות והפליטות הופכות את ההשקעה בדגם חשמלי במחיר מופחת למשימה מורכבת מבחינה כלכלית. בחברה סבורים כי אסטרטגיה כזו, עלולה להעמיס על הרווחיות ולפגוע ביכולת ההשקעה בטכנולוגיות מתקדמות.

WhatsApp Image 2025-09-17 at 16.35.46.jpeg

צילום: יצרן

במקום זאת, קיה מתכננת להתמקד בדגמים כדוגמת ה-EV2 שימוקמו בקטגוריית הביניים, במחיר גבוה יותר, אך עם איזון נכון יותר בין עלות ליכולת לייצר רווח. אסטרטגיה זו שונה מזו של מתחרות סיניות שראשיה, ובכלל מפתחיה מבקשים לתפוס נתח שוק באמצעות מחירים נמוכים. 

עמדתה של קיה מציפה שאלה רחבה יותר לגבי עתיד השוק האירופי: האם יצרניות הרכב המסורתיות תצלחנה לשמור על מעמדן מבלי להציע פתרונות חשמליים מוזלים, בשעה שחברות חדשות מתמקדות בדיוק בנקודה הזו? הגישה שבה ינקטו עשויה לקבוע את דפוסי התחרות בעשור הקרוב.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.