מיצובישי: אנחנו לא מפתחים רכבים חשמליים, רק מוכרים אותם בשם אחר
יצרנית הרכב היפנית מעדכנת תוכניות לרכבים חשמליים עצמאיים. אקליפס קרוס החדש מסמן הישענות כבדה יותר על שיתוף הפעולה עם רנו. בחברה בוחנים את ההמשך: "נחכה לסוללות מוצקות"
מיצובישי אישרה השבוע שהיא נשארת בשוק האירופי למרות התנאים המאתגרים, אבל באמירה די מכובסת של "נשארים". היצרנית היפנית חשפה לאחרונה את אקליפס קרוס החדש – הרכב החשמלי המלא הראשון שלה מאז מכונית המיני i-MiEV שהופסקה ב-2020. אבל, מה שלא נאמר במפורש נרמז כמעט בגלוי: הרכב ברובו, למעט הלוגואים ושינויים עיצוביים מבחוץ, הוא רנו סניק החדש.
ה-SUV החשמלי, שצפוי להיות משוק עד סוף השנה, פותח על ידי השותפה רנו ועתיד להיות מיוצר אצל הצרפתים החל מסוף 2025. הנדסת סמל ומיתוג מחודש הוא אינו דבר יוצא דופן בתעשייה, אך הוא כן מאפיין את נקודת הזמן שמיצובישי נקלעה אליה בשלב זה; ככל הידוע, מיצובישי, כשלעצמה, ביטלה תוכניות לשני רכבים חשמליים פרי פיתוחה, וזאת כדי להתמקד ברכבים היברידים נטענים. החברה סבורה שיש לה יתרון תחרותי בתחום זה בזכות ניסיון שצברה, במיוחד בסיועו של אאוטלנדר המוצלח.
למרות המיקוד בהנעה היברידית, היפנים שומרים על מחויבות ארוכת טווח להנעה חשמלית מלאה. "מבחינת צמצום החתימה הסביבתית, אירופה היא אזור מתקדם", אמר המנכ"ל טקאו קאטו ל'בלומברג'. "כרגע רכבים חשמליים מתמודדים עם כמה קשיים ברחבי העולם, אבל בסופו של דבר יהיה להם נתח שוק הרבה יותר גדול מהיום - השוק האירופי הוא חלוץ", הסביר קאטו לעיתונאים. עוד אמר כי "אנחנו מוכרים כאן מכוניות כמעט 50 שנה ולכן מכירים אותו היטב. זה האזור המתקדם ביותר בעולם מבחינת עיצוב וטכנולוגיה, אבל גם הכי תובעני מבחינת ביצועים ורגולציה".
מה שהיה, ומה שיהיה
מיצובישי הכריזה ב-2020 על עזיבת השוק האירופי בעקבות קריסת המכירות והרווחים במהלך מגפת הקורונה. שנה לאחר מכן ההחלטה בוטלה, לאחר חתימה על הסכם מורחב עם השותפה הוותיקה רנו. מהסכם זה נולד גם ה-אקליפס קרוס החשמלי החדש, המבוסס על רכב הפנאי של רנו כאמור.
לפי נתוני חברת המחקר דאטה פורס, המכירות של מיצובישי באירופה ירדו ב-24 אחוזים בשמונה החודשים הראשונים של השנה ל-31,195 כלי רכב. הירידה נובעת בעיקר מהפסקת הייצור של ספייס סטאר. פרנק קרול, מנהל מיצובישי אירופה, הסביר לפני כמה חודשים שלמיצובישי יעד ביניים של 75,000 עד 80,000 רכבים בשנה.
בהמשך לדברים אלו, המנכ"ל קאטו הסביר שמיצובישי תציע רכב חשמלי בחתימתה, רק כשהתנאים הטכנולוגיים והתשתיתיים יבשילו בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידם. "אנחנו צריכים התפתחות טכנולוגית נוספת בסוללות, אולי סוללת מצב מוצק או פתרון אחר". במילים אחרות, לא בזמן הקרוב.
בהתייחס ליצרניות הסיניות, בכירים בחברת מיצובישי סוברים שחטיבת הפרטיות יכולה לעמוד בתחרות, שכן היפנים נמצאים בשוק הרבה יותר זמן - ומציעים שירות לקוחות מתאים. "בתחום הזה, יש ללקוחות חששות לגבי מותגים סיניים", אמר.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב