רנו: אכזבה מתדמית אלפין, חוזרים ל-RS?

חוסר הסכמה לגבי המיתוג במירוצי פורמולה 1 דוחף את רנו לבחון מחדש את עתיד המותג הספורטיבי שלה, עם אפשרות להחייאת רכבי ה-RS

רנו שוקלת לשוב ולהחיות את הסימול המסחרי RS (Renault Sport) לדגמים ספורטיביים חדשים שלה. במשך השנים הוסרו המאפיינים המזהים של הסדרה הנערצת וכך עבר כל המיקוד אל Alpine (אלפין), אחרי שרנו - בהובלת המנכ"ל הקודם לוקה די מאיו, הטילו עליה את האחריות לדגמים הספורטיביים של הקונצרן, דוגמת ה-A110

המותג Renault Sport נעלם בהדרגה בשנים האחרונות. תחילה הוחלף בדגמים עם חבילת עיצוב RS Line, ולאחר מכן בגימור אספרי Alpine. אי לכך, כל שנותר מהחטיבה הסתכם בקישוטים וסמלונים. במקביל, דגמים כמו מגאן RS בוטלו, קדמה לה גם הקליאו כמובן, ואת מקומם תפסו גרסאות חשמליות צמחוניות ביכולת ומראה, שלא המשיכו את המסורת המעוטרת של רנו.

 

Screenshot 2025-09-21 102819.png

צילום: רנו RS

מקור המשבר

ההישגים הדלים של אלפין בפורמולה 1 והביקורת הציבורית גרמו להנהלת רנו לבחון מחדש את האסטרטגיה. לפי מנכ"ל רנו, פבריס קמבלוב, החברה שוקלת להחזיר לשוק דגמים ספורטיביים נגישים יותר, תחת סימול RS המוכר. 

עם זאת, מדובר בהחלטה מורכבת: רנו חייבת לאזן בין עלויות פיתוח גבוהות לבין ביקוש בשוק, ולבחור אם להציע את הדגמים עם מנועי בעירה מסורתיים או רק בגרסאות חשמליות.

המגאן RS Ultime הייתה האחרונה שנשאה את סמל רנו ספורט, וגם כאשר נמכרה היו אלה יחידות מעטות. למרות זאת, רנו כבר רמזה על כיוון חדש עם דגם התצוגה Renault 5 Turbo 3E, שהתקבל היטב והראה שיש קהל למכוניות ספורטיביות עם אופי וייחוד.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.