BYD סיל 2025

BYD סיל 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

BYD סיל, חשמלי, Design ,2x4 2025

  • רקע כללי

    בפברואר 2024 הושקה בישראל BYD Seal, המשפחתית הגדולה של היצרנית הסינית. דגם זה שייך לסדרת 'אוקיינוס' שעיצובה בהשראת מוטיבים מהים וגם השמות נגזרים משם - Seal, למשל, הוא כלב ים בעברית.

    הבסיס לדגם הוא הרצפה המודולרית E3.0, במבנה המשלב את צביר הסוללות עם הרצפה ויוצר בסיס קשיח בתחתית הרכב הנקרא Cell-To-Body – מבנה שבו המכסה העליון של הסוללה הוא בפועל רצפת המרכב.

    בסיס הגלגלים של הרכב הוא 292 ס"מ, אורכו 480 ס"מ, הרוחב 187.5 ס"מ והגובה 146 ס"מ. נפח תא המטען 402 ליטרים ובחזית תא נוסף שנפחו 53 ליטרים. המשקל 2130 ק"ג לגרסת ההנעה האחורית, 2260 ק"ג לכפולת ההנעה.

     

    Seal מוצעת בשתי גרסאות, בשתיהן המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש ולסוללה 82.5 קוט"ש. בגרסת המנוע היחיד/הנעה אחורית, התפוקה 314 כ"ס ו-36.7 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.9 שניות, הטווח המוצהר 570 ק"מ.

     

    בגרסת שני המנועים/הנעה כפולה, התפוקה 530 כ"ס ו-68.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.8 שניות והטווח הוא 520 ק"מ; בגרסה זו גם בולמים אדפטיביים.

  • עיצוב ונוכחות

    BYD Seal היא מכונית סדאן גדולה ועיצובה משלב קווים אלגנטיים וספורטיביים. החרטום הנמוך והמחודד מביא ניחוחות גרמניים, וכך גם הישבן הקצר; זו מכונית שמסתירה היטב את מידותיה, ובהחלט נראית מצוין.

  • תא נוסעים ומטען

    החומרים בתא הנוסעים נאים למראה והאווירה הכוללת עשירה, אם כי לא כל המשטחים רכים. עיצוב סביבת הנהג נאה, וזה נשלט על ידי צג "15.6 גדול אשר מסתובב על צירו.

    בניגוד להרבה דגמים סיניים, המחוונים אינם ננסיים והתצוגה בהם נאה. למרות שהצג המרכזי שולט בתפעול המערכות, פריטים מסוימים – עוצמת השמע, מצבי הניהוג, כיוון המראות, תפעול התאורה ופתיחת תא המטען – מופעלים על ידי פקדים חיצוניים וזה מצוין.

    יחסית לדגמים סיניים אחרים הבלבול בתפעול הצג פחות מבלבל מאשר בדרך כלל, ועדיין צריך לעבור דרך פרוטוקול ניתוקים ושינויים לפני כל יציאה לדרך - וזה מתיש.

     

    במסגרת פינתנו 'שטויות שלמדנו מטסלה', נמצא כמובן גג זכוכית ללא כיסוי (הלקוחות יקבלו כיסוי שניתן להרכיב) או כיוון פתחי האוורור דרך הצג. חבל גם שהשליטה המלאה בבקרת האקלים נעשית דרך הצג והדבר מגביל.

     

    למרות מערכת שמע איכותית, קליטת הרדיו אינה מצטיינת, השליטה בתחנות אינה פשוטה וגם חיבור קארפליי אינו קל.

     

    מלפנים קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה, אבל המושב הנאה אינו נוח לאורך זמן. השמשה המשופעת והגובה הנמוך יגרמו לחובבי הישיבה הגבוהה לחוש קרובים לתקרה.

    מאחור מרווח הרגליים מרשים, מרווח הראש פחות ותנוחת הישיבה מעט נמוכה.

    על הנייר נפח תא המטען מספק (402 ל'), אבל בפועל הפתח קטן והתא רדוד ולא מספיק שימושי.

  • מנוע וביצועים

    כבר בגרסת ההנעה האחורית שנבחנה, התפוקה מכובדת מאוד (314 כ"ס), הביצועים טובים בהתאם, והרכב מאיץ ומעלה קצב גם כאשר המהירות גבוהה. אין כאן אותה הפגנת כוח דרמטית ומטלטלת כמו בחשמליות כפולות מנועים, והורדת הכוח לינארית ואינה בוטה. במצב 'ספורט' החד בהרבה הפעולה לא תמיד הייתה חלקה, ופה ושם בהאצות או בבלימות חשנו במעין חבטה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    בגרסת ההנעה האחורית שנבחנה, בנסיעה רגועה בקצב התנועה הטווח נע סביב 430-460 ק"מ (כ־ 5.2-5.5 ק"מ/קוט"ש) – בהחלט נתונים נאים לרכב כזה. שילוב קטע מאתגר במבחן הוריד את הצריכה הכוללת במסלול המבחן ל־4.7 ק"מ/קוט"ש ולטווח של 385 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      570 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      385 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      82.5 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      150 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:38 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה מצטיינת בעיר. פגמים קלים ובינוניים מורגשים ואלה הגדולים יוצרים תחושה שהרכב עסוק, בייחוד אם הם באים ברצף. דבר זה מודגש עוד יותר מכיוון שהריסון אינו מצטיין והרכב נע מעלה מטה יותר מהרצוי.

    בכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, ועם זאת שיבושים גדולים אינם נספגים בסלחנות, בייחוד מלפנים. רעשי הכביש והרוח בולטים במפתיע.

    היכולת הדינמית טובה, ובמהירות איטית הרכב מפגין שיש לו הנעה אחורית ויכול להדק קווי פנייה ביציאה ממנה באופן מהנה.

    ההיגוי מהיר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ויכולת שינוי הכיוון טובה. ניתן לבחור בין שתי דרגות קושי, אבל המשקל וגם התגובה משתנים במהלך ההפניה באופן לא אחיד.

    הבלמים טובים, אך תגובת הדוושה מעט רכה ותחת עומס ממושך המערכת איבדה דיוק. לבלימה הרגנרטיבית שתי דרגות, והיא חלשה לטעמינו בשתיהן.

  • תמורה למחיר

    המחיר תחרותי למדי – ובהינתן המפרט, הביצוע והאבזור התמורה טובה, והאחריות הנדיבה מוסיפה לאטרקטיביות.
  • גרסאות ורמות גימור

    BYD Seal מוצעת בישראל בשתי גרסות – הנעה אחורית, 314 כ"ס, טווח 570 ק"מ או הנעה כפולה, 530 כ"ס, טווח 520 ק"מ. רמת הגימור היחידה של גרסת ההנעה האחורית עשירה למדי: תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען והמושבים הקדמיים (כולל אוורור), צג מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ', ריפוד עור למושבים, מערכת שמע של דיינאודיו ועוד. בהנעה כפולה תוספת של בולמים אדפטיביים, תצוגה עילית וטעינת אביזרים חיצוניים.

  • בטיחות

    BYD Seal נבדק ביורו NCAP בשנת 2023 וזכה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של: 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-76% על מערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית (גם לאחור), תיקון סטייה, ניטור רכב בשטח מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני התנגשות מאחור, התרעה על פתיחת דלת, התרעה על שכחת ילדים ועוד.

    במבחן התגלה כי מערכות הבטיחות אינן מציקות מדי, אבל תיקון ההיגוי לפעמים עיקש ובקרת השיוט האדפטיבית נוטה לדמיין סיכונים גם בעקיפה שגרתית, ויכולה סתם להאט לפתע את הרכב בכביש המהיר. קצת מלחיץ.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    BYD Seal הוא סדאן נאה ומרשימה, אך עדיין חסרה את הליטוש שיש בדגמים של יצרני הרכב המסורתיים.

BYD סיל שאלות ותשובות

BYD Seal מתחיל ב-218,990₪ לדגם Design ו-235,990₪ לדגם Excellence. עלות מלאה כולל מע"מ ואגרת רישוי: 221,712₪ ו-238,712₪ בהתאמה.
שתי גרסאות: Design (RWD) ו-Excellence (AWD). Design עם הנעה אחורית 312 כ"ס, Excellence עם הנעה כפולה 530 כ"ס.
BYD Seal Design מגיע לטעינה מהירה של 150kW DC ו-11kW AC. Seal Excellence - אותם נתונים. טעינה ביתית באמצעות מטען מובנה 11kW.
מידע על הנחות אקטואליות זמין אצל הסוכנים המורשים. מחירון יבואן משתנה לפי מבצעים עונתיים.
עלות סופית בכולל: Design - 221,712₪, Excellence - 238,712₪. כולל מע"מ ואגרת רישוי 2,722₪.
מקדמה + מימון בנקאי או ליסינג. יבואן BYD מציע פתרונות מימון דרך הסוכנים המורשים.
5 כוכבי Euro NCAP. 9 כריות אוויר, מערכת AEB, בקרת נתיבים, זיהוי שטח מת, בלימה אוטומטית.
כן: ACC, LDA, BSD, AEB, FCW, RCW, DOW, DAW ועוד. רמת בטיחות 7 מ-8 בדירוג משרד התחבורה.
מערכת ADAS מלאה: בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, עזרת נתיבים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
כן: ISOFIX בכל המושבים האחוריים, מערכת התרעה להשארת ילדים (CPD), מנעולי בטיחות חשמליים.
סוללת Blade מועבר מבחני בטיחות קיצוניים כולל דקירה, הצתה ומחיצה. טכנולוגיית LFP בטוחה יותר.
Design: 312 כ"ס, 360 נ"מ, תאוצה 0-100 ב-5.9 שניות. Excellence: 530 כ"ס, 670 נ"מ, תאוצה 0-100 ב-3.8 שניות.
Excellence מתואץ כמו רכב ספורט מתקדם (3.8 שניות), Design נהנה מתאוצה דינמית (5.9 שניות). מהירות מקסימלית: 180 קמ"ש לשתי הגרסאות.
מנוע חשמלי סינכרוני עם מגנטים קבועים. Design - מנוע אחורי אחד, Excellence - שני מנועים (קדמי אסינכרוני + אחורי סינכרוני).
Design: RWD, 312 כ"ס, טווח 570 ק"מ. Excellence: AWD, 530 כ"ס, טווח 520 ק"מ, בולמי שיכוך מתכווננים, HUD, כבל VtoL.
4 מצבי נהיגה: Eco (חיסכון), Normal (רגיל), Sport (ספורטיבי), Snow (שלג). מערכת iTAC לבקרת כוח חכמה.
0.219 - מקדם גרר מעולה המשפיע לטובה על הטווח וצריכת החשמל.
טעינה מהירה DC: 10-80% ב-35 דקות (150kW). טעינה ביתית AC: 0-100% ב-7.5 שעות (11kW).
תקע CCS2 לטעינה מהירה ובטיה. כבל Mode 3 תלת-פאזי כלול. מתאם 11kW מובנה ברכב.
בכל עמדות הטעינה הציבוריות בישראל (CCS2), טעינה ביתית, עמדות מהירות בתחנות דלק ומרכזי קניות.
Design: 570 ק"מ, Excellence: 520 ק"מ (NEDC). בתנאי נהיגה ישראליים הטווח יהיה נמוך יותר בכ-15-20%.
Design: 16.6 קוט"ש/100 ק"מ, Excellence: 18.2 קוט"ש/100 ק"מ (נתוני יצרן).
בגרסת Excellence יש כבל VtoL (Vehicle-to-Load) לאספקת חשמל למכשירים חיצוניים. לא כלול בDesign.
אורך: 4.8 מטר, רוחב: 1.875 מטר, גובה: 1.46 מטר, בסיס גלגלים: 2.92 מטר.
סדאן 5 מקומות עם מקום נדיב למבוגרים. בסיס גלגלים ארוך (2.92 מ') מעניק מקום רגליים טוב למושב האחורי.
400 ליטר תא מטען אחורי + 53 ליטר תא מטען קדמי (frunk) = סך הכל 453 ליטר.
כן, גובה פנימי 1.46 מטר ובסיס גלגלים ארוך מאפשרים נוחות גם לנהגים גבוהים.
Design: 2,055 ק"ג, Excellence: 2,185 ק"ג (כולל נהג).
מסך מגע 15.6 אינץ' מסתובב (אנכי/אופקי) + לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'. בExcellence גם HUD.
כן, Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים. 2 משטחי טעינה אלחוטית 15W, יציאות USB-C ו-USB-A.
מערכת Dynaudio 10 רמקולים באיכות פרימיום.
כן, אפליקצית BYD לשליטה מרחוק: הפעלת מזגן, בדיקת מצב סוללה, מיקום רכב, נעילה/פתיחה.
כן, עדכוני OTA להוספת פונקציות חדשות, שיפור ביצועים ותיקון באגים.
Seal: יותר זול, מפרט עשיר יותר, גג פנורמי, בטיחות 5 כוכבים. מודל 3: רשת טעינה יותר נרחבת, מותג מוכר יותר.
Seal: רכב חשמלי, עלויות תחזוקה נמוכות, טכנולוגיה מתקדמת. G70: מנוע בנזין, חוויית נהיגה מסורתית, מותג יוקרה.
Seal: מחיר נמוך יותר, מפרט עשיר יותר בגרסת הבסיס. i4: מותג יוקרה, רשת שירות מבוססת, ביצועים גבוהים יותר בגרסאות עליונות.
כן אם מחפשים סדאן חשמלי עם יחס מחיר-ביצועים מעולה, מפרט עשיר ובטיחות גבוהה. מתאים למשפחות ונהגים מקצועיים.
מושבי עור מחוממים ומאווררים, בקרת אקלים דו-אזורית, גג פנורמי, תאורת אווירה, מושב נהג חשמלי עם זיכרון.
גג פנורמי קבוע (לא נפתח) המעניק תחושת מרחב ואור טבעי לתא הנוסעים.
6 צבעים: Atlantis Grey, Ice Blue, Indigo Grey, Polar White, Shadow Green, Space Black. כולם מטאליים.
מושבי עור אמיתיים, מושב נהג חשמלי 8 כיוונים עם זיכרון, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים.

BYD סיל מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

BYD סיל השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    BYD סיל
    BYD סיל, חשמלי, Design ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 570
    מחיר מחירון ₪218990
  • electric.svg
    טסלה מודל 3
    טסלה מודל 3, חשמלי, הנעה אחורית
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 513
    מחיר מחירון ₪213816
  • electric.svg
    IM 5
    IM5 חשמלי (75 קוט"ש), 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪205000
  • electric.svg
    אורה 07
    אורה 07 440, חשמלי, Pure
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪201900
  • electric.svg
    פורת'ינג S7
    פורת'ינג S7 חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪179990
  • electric.svg
    יונדאי איוניק 6
    יונדאי איוניק 6 חשמלי, Premium ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 429
    מחיר מחירון ₪219762
  • electric.svg
    ב.מ.וו i4
    ב.מ.וו i4 eDrive35 חשמלי (מ. פנים), Essence
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪399900

חוות דעת גולשים על BYD סיל

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.3

יש לכם BYD סיל? כתבו חוות דעת

BYD ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.