קיה EV3 2025
קיה EV3 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במאי 2024 נחשף קיה EV3, רכב פנאי קומפקטי חשמלי חדש מבית היצרן הקוריאני.
היצרנית ממקמת אותו בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV), למרות שמידותיו קרובות יותר לסגמנט הקומפקטי (C-SUV). אורכו עומד על 430 ס"מ (קצר מקיה סלטוס ב-9 ס"מ), רוחבו 185 ס''מ (רחב ב-5 ס"מ) וגובהו 156 ס''מ (נמוך ב-5 ס"מ). בסיס הגלגלים זהה לזה של קיה ספורטאז' ועומד על 268 ס''מ.
תא המטען מציע נפח נאה של 460 ל' וישנו תא מטען קדמי קטן המוסיף עוד 25 ל'.
הבסיס הוא הרצפה החשמלית-ייעודית של יונדאי-קיה, E-GMP, כאן בגרסה הפשוטה יותר שלה: הנעה קדמית, מתח מערכת של 400 וולט (לעומת 800 וולט) והספק טעינה של 128 קילוואט (לעומת 350 ק"ו).
בצד ההנעה ישנו מנוע יחיד המפיק 204 כ''ס ומומנט של 28.8 קג"מ – נתונים המאפשרים לו להאיץ ל-100 קמ״ש ב-7.5 שניות, כאשר המהירות המירבית מוגבלת ל-170 קמ''ש.
הסוללה הגדולה מבין השתיים המוצעות, באנרגיה של 81.4 קוט"ש, מעניקה לרכב טווח נסיעה של עד 589 ק"מ - ובישראל זהו נתון שובר שוויון. הסוללה הקטנה יותר, 58.3 קוט"ש, טובה ל-432 ק"מ, נתון מקובל יותר. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 150 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
המבנה המזוות שלו מוסיף למקדם ההופעה שלו, והעיצוב הקרוב לזה של EV9 הנכבד, מוסיף להופעה הנוכחת ומדגיש אותה.
-
תא נוסעים ומטען
כאשר מניעים את EV3 החדש מגלים כי נעים לפגוש בדגם חדש, חשמלי – וכזה שהוא קל לתפעול. ממש כך: אפשר להיכנס לרכב, להניע אותו – ולצאת לדרך. ממש בניגוד למה שקורה בעיקר בשפע הדגמים המגיעים מסין.
עיצוב סביבת הנהג עדכני ואלגנטי. גם כאן העיצוב קרוב לזה של EV9, ועיקרו מערך התפעול מבוסס על שלושה צגים במסגרת אחת: מחוונים, בקרת אקלים ומסך מולטימדיה ("12.3). לאלה מצטרפת ברמת הגימור הגבוהה תצוגה עילית לא שגרתית.
התפעול כאמור נוח – עם שפע פקדים חיצוניים הממוקמים היטב.
החלק הפחות נעים היא איכות המשטחים בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות. עוד בצד השלילי - מיקום משטח הטעינה מפריע לאחסון ומיקום מחזיקי הכוסות נמוך מדי ולא נוח.
תנוחת הנהיגה ונוחות המושב נאותות, גם אם לפרקים התחושה הייתה שתמיכות הצד צריכות להיות בולטות יותר.
המרחב מאחור נאה, מרווח הרגליים טוב מאוד והמקום עבורן נשכר מכך שהרצפה שטוחה. מרווח הראש אינו נדיב דיו, גם בגלל הגג הנפתח.
תא המטען גדול ושימושי ולרצפה שני גבהים. -
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה של קיה EV3 אינם מרשימים ביחס למקובל היום ברכב חשמלי, אך התוצאה הכוללת בהחלט טובה.
בעיר הפעולה שקטה והמצערת הדרגתית, הרכב יוצא מעמידה באופן נאה, ובהמשך מנפק האצות ביניים טובות. הביצועים טובים פחות במהירויות שיוט גבוהות. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
טווח הנסיעה המוצהר בגרסה ארוכת הטווח שנבחנה עומד על 589 ק"מ ומהירות הטעינה המרבית על 150 קילוואט.
בפועל הצלחנו להגיע לטווח של כ-450 קילומטרים במבחן, כשבנהיגה רגועה יותר הצלחנו להגיע לכ-500 קילומטרים. מרשים מאוד לרכב בקטגוריה הזו.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP589 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת450 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית81.4 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר135 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:33 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה בהחלט, בטח ביחס לרכב חשמלי בסגמנט - בטח ביחס לכאלה שמגיעים מסין.
פסי האטה נעלמים תחת גלגלי ה-EV3 ברמה מרשימה, ורק בכביש גלי במהירות גבוהה מרגישים את משקל הרכב הגבוה ואת הקושי בריסון תנודות המרכב.
נקודות טובות נוספות הן קוטר הסיבוב העירוני הקטן יחסית ודוושת בלם עם משוב מוצלח.בידוד הרעשים סביר בהחלט, עם רחש רוח שנשמע במהירות תלת ספרתית ורעשי כביש שמבודדים משמעותית טוב יותר. אם יש משהו שהפריע לאיכות הנסיעה אלו מערכות הבטיחות, כשההתראה על עייפות הנהג הגיעה למבחן עם עודף מוטיבציה...
בכביש המפותל ההתנהגות בטוחה למדי, והקצב מהיר יחסית. זהו לא רכב שיעניק לך חיוך בנהיגה דינמית, אם כי בהחלט לא כזה שיוריד לך אותו. וזה כבר שיפור עצום ביחס לרוב המתחרים.
-
תמורה למחיר
המחיר ביחס לממדים ולאבזור אינו מאוד מפתה; תחתיו יש משפחתיות מסורתיות עם הנעה היברידית, מולו ישירות יש את הסיניות שמציעות ממדים דומים או רכבי פנאי גדולים מעט יותר עם יחידות כוח קונבנציונליות.
אולם קיה EV3 הוא מוצר מרשים ומגובש שמתעלה באיכותו הכוללת על מרבית מתחריו ומעניק תמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
בגרסת הסוללה הקטנה שתי רמות גימור:
הראשונה היא ''EX SR' ובמפרט, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מסך מרכזי "12.3 המתממשק עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולוח מחוונים מוקרן "12.3.
בשנייה, 'פרמיום SR', גם חלון גג נפתח ותפעול חשמלי למושב הנהג.
בגרסת הטווח הארוך רמת אבזור אחת, 'אקזקוטיב SR' וזו מוסיפה חישוקי "19, ומשטח טעינה לסלולרי.
-
בטיחות
קיה EV3 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 83% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנת ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-78% במערכות בטיחות.
במפרט הבטיחות: מערכות סיוע במניעת התנגשות מלפנים קדמית, שמירה על נתיב, מניעת התנגשויות בתנועה חוצה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטח מת ומניעה אקטיבית של התנגשות ברכב הנמצא בו, ניטור עייפות נהג.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, בספטמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
קיה EV3 הוא רכב פנאי שאומנם אינו מציע את עושר האבזור או הגודל של אלו המגיעים מסין, אבל הוא מציע דברים חשובים יותר שלא נמדדים במפרט יבש - איכות הנסיעה טובה יותר ובפער, הנדסת האנוש מוצלחת למדי, המושבים נוחים מאוד ולכל זה מתווסף טווח נסיעה מצוין.
קיה EV3 שאלות ותשובות
מה המחיר הרשמי של קיה EV3 בישראל?
מי היבואן הרשמי של קיה בישראל?
מתי פתיחת ההזמנות והאספקות בישראל?
האם קיים טרייד-אין מסודר דרך היבואן?
אילו רמות גימור יוצעו בישראל?
מהי האחריות לרכב ולסוללה?
מה תנאי המימון המקובלים?
מה שווי השימוש הצפוי לעובדים שמקבלים EV3?
האם נכנסת עגלת תינוק גדולה?
האם יש גרסת הנעה כפולה?
האם הביטוח יקר יותר לרכב חשמלי?
האם יש מס קניה/הטבות מס על חשמליות?
אגרות רישוי לרכב חשמלי?
החזרי נסיעות/שווי שימוש לעובד על חשמלית?
פטור אגרת גודש עתידי?
כל כמה זמן טיפול תקופתי?
מה משך האחריות לסוללה?
כמה עולים צמיגים ל‑EV3?
מה עדיף—ליסינג תפעולי או מימון בנקאי?
האם יש גלגל חלופי?
מה מערכות הבטיחות המובילות שמגיעות לישראל?
האם יש דירוג Euro NCAP עדכני?
האם יש 7 כריות אוויר ומצלמות 360°?
האם יש בקרת שיוט אדפטיבית?
האם יש בלימת חירום לצמתים והולכי רגל?
האם יש התראת עייפות והמלצה להפסקה?
מה התנהגות הכביש בכביש מהיר?
איך הבלמים בפקקים ובירידות?
האם EV3 מתאים לנסיעות לאילת/צפון?
מה כושר הגרירה של ה-EV3?
מה טווח הנסיעה המוצהר (WLTP)?
כמה זמן לטעינה מהירה DC מ‑10% ל‑80%?
כמה זמן לטעינת AC ביתית מלאה?
האם מקבלים כבל טעינה ברכישה?
איזו תשתית טעינה ציבורית מומלצת?
כמה עולה ק"מ חשמלי בישראל?
האם יש תמיכה ב‑V2L (חשמל לציוד חיצוני)?
מה לגבי התקנת עמדת טעינה בבניין משותף?
מה קצב הטעינה המקסימלי של הרכב?
האם יש כרטיסים/מנויים לטעינת DC בהנחה?
מה הצריכה המעשית בישראל?
מה קורה אם הסוללה מתרוקנת לגמרי?
מה נפח תאי המטען?
מה מרווח הגחון?
האם המערכת תומכת בעברית (תפריטים/מקלדת)?
האם יש Apple CarPlay/Android Auto אלחוטי?
האם Waze עובד באופן מלא?
האם יש OTA (עדכוני תוכנה מרחוק) בישראל?
האם יש עוזר קולי/AI ומה הוא יודע בעברית?
האם יש מפתח דיגיטלי בסמארטפון?
כמה מסכים יש ומה הגודל?
האם יש תאורת אווירה (Ambient) מרובת צבעים?
איך התאוצה לעומת BYD Atto 3/MG4?
כמה נקודות ISOFIX יש?
האם יש מקום לשלושה מבוגרים מאחור?
איך הנוחות בכבישים משובשים
האם יש מצב 'דוושה אחת' בעיר?
האם המזגן מקרר היטב בקיץ הישראלי?
איך רמת בידוד הרעשים?
איך נוחות הנסיעה לעומת ג'ילי EX5?
האם יש מושבים מאווררים ומחוממים?
קיה EV3 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
קיה EV3 כתבות ומבחני דרכים
קיה EV3 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על קיה EV3
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם קיה EV3? כתבו חוות דעת